DSpace
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • English 
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Sotsiaalteaduste valdkond
  • Haridusteaduste instituut
  • Haridusteaduste instituudi magistritööd – Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Sotsiaalteaduste valdkond
  • Haridusteaduste instituut
  • Haridusteaduste instituudi magistritööd – Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kodu ja kooli koostööst Rocca al Mare Kooli algklassides

Thumbnail
View/Open
Tammkatre.pdf (299.8Kb)
Date
2009-06-29
Author
Tamm, Katre
Metadata
Show full item record
Abstract
Käesoleva magistritöö teemaks oli „Kodu ja kooli koostööst Rocca al Mare Kooli algklassides“. Töö eesmärgiks oli välja selgitada, milline on praegune olukord kodu ja kooli suhetes Rocca al Mare Kooli algklassides ning mida saavad kool ja lapsevanemad teha kooli-kodu koostöö arendamiseks. Eesmärgi saavutamiseks seati järgmised ülesanded: 1. välja selgitada, missuguseid kodu ja kooli vahelisi koostöövorme kasutavad Rocca al Mare Kooli algklasside õpetajad ning kas need on sobivaimad ka lastevanemate arvates; 2. välja selgitada peamised põhjused, mis takistavad Rocca al Mare Kooli algklasside õpetajate ja lapsevanemate arvates kõige enam kodu ja kooli vahelist koostööd; 3. välja selgitada, kuidas saaksid Rocca al Mare Kooli algklasside õpetajad ja lapsevanemad ise arendada ja täiustada kodu ja kooli vahelist koostööd. Teemal “Kodu ja kooli koostööst Rocca al Mare Kooli algklassides” läbiviidud empiirilise uurimuse meetodiks oli ankeetküsitlus. Uurimuses osales 105 isikut: 9 õpetajat ja 96 lapsevanemat - kõik Rocca al Mare Kooli klassiõpetajad ja nelja klassikomplekti (24 õpilast klassis, 1. – 4. klass) lapsevanemad. Kooli ja kodu koostöö üheks aluseks on vanemate positiivne suhtumine kooli ja õpetajate vastu. Antud uuringust selgus, et valitud kontingendi Rocca al Mare Kooli algklasside lapsevanemate rahulolu kodu-kooli suhete ja lapse õpetajaga on kõrge: 80%i ankeedile vastanud vanematest on lapse õpetajaga väga rahul ja üldiselt rahul ning 70%i käesolevas uuringus osalenud vanematest hindab kodu-kooli suhteid väga heaks ja heaks. Nii vanemad kui ka õpetajad on seisukohal, et peamine initsiatiiv suhtlemiseks peaks tulema koolilt ja õpetajatelt. Koolis on kasutusel palju erinevaid koostöövorme, kuid tegelikkuses eelistavad vanemad vaid kaheksat konkreetset koostöövormi. Õpetajad on seisukohal, et kõige olulisem on kasutatavate koostöövormide variatiivsus, kusjuures märksõnaks on õpetaja paindlikkus. Peamiseks põhjuseks, mis takistab kodu ja kooli vahelist koostööd on ajapuudus ning liigne hõivatus, mis takistab kokkusaamiseks mõlemale osapoolele sobiva aja leidmist. Nii õpetajad kui ka lapsevanemad on seisukohal, et kodu ja kooli vahelise koostöö arendamiseks ja täiustamiseks on mõlemal osapoolel palju kasutamata võimalusi. Uuritava kontingendi väikse arvu tõttu ei saa teha põhjalikke järeldusi kodu ja kooli vahelise koostöö kohta. Siiski annavad saadud tulemused võimaluse arendada ja täiustada kodu ja kooli vahelist koostööd Rocca al Mare Koolis ning on osaliselt interpreteeritavad ka teiste koolide kodu-kooli vahelise koostöö edendamiseks.
URI
http://hdl.handle.net/10062/10269
Collections
  • Haridusteaduste instituudi magistritööd – Master's theses [893]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV