Psühholoogia instituudi magistritööd – Master´s theses
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Milline näituse keskkond soosib lapse ja vanema vahelist mitmekesist õppimist toetavat vestlust?(Tartu Ülikool, 2024) Johanson, Kaie; Tõugu, Pirko, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutMuuseumid ja teaduskeskused pakuvad unikaalse võimaluse uurida vanema ja lapse vahelisi vestluslike interaktsioone, aidates mõista kuidas lapsed õpivad nii teaduslikku informatsiooni kui üldisemalt teadusliku mõtlemise oskusi igapäevastes tingimustes. Vanema rikkalikud ja üksikasjalikud vestlused, mis kaasavad lapse ühisesse vestlusesse, soodustavad laste õppimist ja hilisemat mäletamist. Töö eesmärk on uurida näituse disainist tulenevaid varieeruvusi lapse-vanema vahelistes vestluslikes muutujates nagu avatud küsimused, vastused neile, seletused ning seoste ja võrdluste loomine. Samuti, millised neist ennustavad lapse suuremat kontseptuaalset kaasatust näitusega. Võrreldakse ’käed külge’ näituse keskkonda, mis pakub rohkelt võimalusi eksponaatidega interakteerumiseks ja ’klassikalist’ näituse keskkonda, mis julgustab pigem vaatlust ja reflekteerimist. Uuringus osales 31 lapse-vanema paari (13 tüdrukut, 18 poissi, vanuses 7 – 10 a). Lapse rinnale kinnitati GoPro HERO 5 kaamera, millega koguti audio- ja videosalvestus pere näituse külastusest. Lapse-vanema vestlused kodeeriti vestluslike muutujate alusel. ’Klassikalises’ näituse keskkonnas kasutasid vanemad sagedamini kõiki vestluslike muutujaid võrreldes ’käed külge’ näitusega, samuti üksikasjaliku vestluse elemente, kuid ühise vestluse proportsioon ei erinenud võrreldavates kontekstides. Laste kontseptuaalse kaasatuse kõige tugevamaks ennustajaks mõlemas näituse keskkonnas oli vanemate vastuste sagedus lapse avatud küsimustele. ’Käed külge’ näitusel vähenes laste kaasatus, mida rohkem vanemad kasutasid seletusi. Arutletakse eksponaatide interaktiivsete joonte ja külastaja kognitiivse ülekoormamise kui võimalike õppimise vestlust pidurdavate tegurite üle.Item Õpetajate subjektiivse heaolu seos rahuloluga töötingimuste ja töö osas(Tartu Ülikool, 2023) Kandima, Lisette; Schults, Astra, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Traumajärgse häiritusega töötavate spetsialistide kompetentsimudel(Tartu Ülikool, 2023) Kinks, Kersti; Kastepõld-Tõrs, Kaia, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Sõna tähenduse struktuuri roll kognitiivses reservis(Tartu Ülikool, 2023) Külm, Mats; Toomela, Aaro, juhendaja; Uusberg, Andero, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Ajupiirkondade energeetilise püsiaktiivsuse kaardistamine serotoniinipuudulikkusega hiirtel(Tartu Ülikool, 2023) Kupper, Pilleriin; Harro, Jaanus, juhendaja; Kanarik, Margus, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Kaalulangetusraskustega seotud faktoritel tugineva küsimustiku esmane ettevalmistamine ja pilootuuringu läbiviimine(Tartu Ülikool, 2023) Kuulman, Kari; Vainik, Uku, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Kaudsete sotsiaalsete sündmuste mõju ja seosed positiivse ellusuhtumise, läbipõlemise ning töökohaga seotusega sotsiaalkindlustusameti ohvriabi töötajatel(Tartu Ülikool, 2023) Uustal, Signe; Laas, Kariina, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Negatiivsete sümptomite hindamise skaala (SANS) ja positiivsete sümptomite hindamise skaala (SAPS) valideerimine skisofreeniaspektri häirega patsientide valimil(Tartu Ülikool, 2023) Hark, Johanna; Haring, Liina, juhendaja; Anni, Kätlin, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem STATIC 2002R validatsiooniuuring Eesti süüdimõistetud seksuaalkurjategijate populatsioonil(Tartu Ülikool, 2023) Veem, Margus; Täht, Karin, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Kompulsiivse treeningu seosed häirunud söömiskäitumise, obsessiiv-kompulsiivsete joonte ning perfektsionismiga Eesti sportlaste seas(Tartu Ülikool, 2023) Jaakson, Janne Kristi; Sultson, Hedvig, juhendaja; Soidla, Kärol, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Raviresistentse depressiooni ja teiste psüühikahäirete geneetilised seosed TÜ Eesti Geenivaramu valimil(Tartu Ülikool, 2023) Usberg, Kaisa; Lehto, Kelli, juhendaja; Krebs, Kristi, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Sünonüümide sõnavara testi ja sõnapaaride ajendatud meenutamise testi valideerimine(Tartu Ülikool, 2023) Aun, Vivian; Vainik, Uku, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Eesti karjäärinõustajate professionaalse identiteedi ja arenguvajaduse uuring(Tartu Ülikool, 2023) Teresk, Inna; Liin, Triin, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Täiskasvanute autismispektri häire sõelküsimustiku väljatöötamine(Tartu Ülikool, 2023) Kristel Uibomaa; Akkermann, Kirsti, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem The effect of accelerated intermittent theta burst stimulation on left dorsolateral prefrontal neurometabolites in major depression as measured by proton magnetic resonance spectroscopy(Tartu Ülikool, 2023) Traat, Maarika; Baeken, Chris, juhendaja; Kanarik, Margus, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Karjäärialase kohanemisvõime küsimustiku eesti keelde kohandamine, seosed karjääri kujundamise pädevuste ja isiksusega(Tartu Ülikool, 2023) Tappo, Liisa; Liin, Triin, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Vabas vormis isiksuse kirjelduste seosed isiksuse testi ja akadeemilise testi tulemuste ning akadeemiliste eesmärkidega(Tartu Ülikool, 2023) Spitz, Triin; Konstabel, Kenn, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Bipolaarse häire polügeensete riskiskooride seosed bipolaarse häirega esmastel depressioonipatsientidel(Tartu Ülikool, 2023) Liivas, Keiti; Lehto, Kelli, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Häirunud söömiskäitumise arengutrajektoorid vanuses 11-16 aastat ja nende seosed häirunud söömiskäitumise riskiteguritega(Tartu Ülikool, 2023) Reintam, Kadi; Soidla, Kärol, juhendaja; Akkermann, Kirsti, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Sõeluuringus osalemise kavatsuse mõjutatavus terviseuskumuste mudelist lähtuvate sõnumite kaudu(Tartu Ülikool, 2023) Rüütsalu, Kaijo; Uusberg, Andero, juhendaja; Reinson, Heidi, juhendaja; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond