Sisemise brändingu praktikad tantsuklubis DanceAct

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesolevas töös vaadeldi Eesti suurima tantsuklubi DanceActi sisebrändi ning seda kujundavaid praktikaid. Uurimuse aluseks oli 2010. aastal kaitstud bakalaureusetöö, mille fookuses oli klubi kuvand ning selle seotus tantsijate treeningmotiividega. Töö eesmärgiks oli selgitada, kuivõrd lähtutakse DanceActi igapäevategevustes brändikesksest mõtteviisist, ning kaardistada klubis toimivad sotsiaalsed mustrid, mis sisebrändi loovad. Autor ei eeldanud siiski, et turunduslik lähenemine kultuuri ning spordi valdkondades tegelevas organisatsioonis oleks tingimata vajalik. Empiirilise materjali kogumiseks kasutasin erinevate uurimismeetodite kombineerimist. Viisin läbi 11 süvaintervjuud ning tegin teisese analüüsi kolmele bakalaureusetöö raames korraldatud intervjuule. Meetodina rakendasin ka vaatlust – jälgisin nelja erinevat treeningut, ning diskursusanalüüsi neljale treeneritele ja tantsijatele saadetud sisekirjale. Samuti teostasin kodulehe visuaali- ja kontentanalüüsi. Kuigi bakalaureusetööst selgus, et klubi tegutsemisaastate jooksul ei ole konkreetselt kuvandi ning brändi kujundamise vahenditele mõeldud, võib magistritöö põhjal väita, et teadlikult on läbi viidud mitmeid protseduure, mis on loonud tugeva sisebrändi. Praktikateooriatest lähtumine aitas jõuda järeldusele, et DanceActi sisebränd kujuneb igapäevaste rutiinsete praktikate kaudu, millest osad on teadlikult turunduslikud, osad mitte, aga kõik need põhinevad alusväärtustele, millele tuginebki kogu klubi igapäevane töö. Ilmnes, et brändi kujunemisel on olulised nii juhtimis-, treening- kui turunduspraktikate komplekside protseduurid. Sisebrändi loovad erinevad osapooled (juhtkonna liikmed, treenerid, tantsijad), kuna tekkinud on kollektiivselt jagatud praktikad ja arusaamad. See on omakorda tekitanud ühtse sisekultuuri, mis toetab tugevat sisebrändi. Ihaldusväärne olukord, kus töötajad kannavad ja edastavad organisatsiooni väärtused ilma sunnita tantsijateni, ongi saavutatud läbi „brändi elamise“, mitte formaalsete ja peale sunnitud reeglite. Juhtkonna poolt eeskuju andmist toetab kogu klubi kontseptsioon (kindlad treeninggrupid, püsiliikmed) ja kontseptsioonile vastavad väärtused (kuuluvustunne, personaalsus). Praktikateooriatest lähtudes empiiria mõtestamine aitas kirjeldada DanceActis läbiviidavaid mikrotasandi tegevusi, mis vaid normatiivsetele sisebrändingu teooriatele tuginedes arvatavasti piisavalt tähelepanu pälvinud poleks. Töös aga selgus, et just erinevate osaliste poolt teostatavad rutiinsed praktikad on need, mis sisebrändi enim kujundavad.

Description

Keywords

Citation