Motivatsioon õpinguteks ja elusuundumus

Date

2013-06-10

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesoleva bakalaureusetöö eesmärgiks on analüüsida, millised tegurid mõjutavad Tartu Ülikooli arstiteaduskonna tudengite motivatsiooni õpinguteks ja elusuundumust. Uuriti otseselt õpingutega seotud tegurite, kursuse ja eriala, mõju. Uuritavate tegurite alla kuulusid ka sugu, emakeel, perekonnaseis, töötamine, varasem õpe. Analüüsiti veel stressi ning tervise mõju motiveeritusele ja elusuundumusele. Vaadati, kas peres arstide olemasolul ning soovi kestusel õppida arstiteadust on seos motivatsiooniga õpinguteks ning elusuundumusega. Kasutati faktoranalüüsi, keskväärtuste võrdlemist ning seosekordajaid. Keskmiste võrdlemiseks kasutati dispersioonanalüüsi, t-testi ning mitteparameetrilisi meetodeid. Seoste uurimiseks kasutati 2-testi ning Spearmani korrelatsioonikordajat. Töös kasutatav andmestik on pärit Tartu Ülikooli arstiteaduskonnast, kus viidi 2009. - 2012. a sügissemestritel läbi küsitlus arstiüliõpilaste tervisliku seisundi kohta. Ankeet koosnes üheteistkümnest osast, millest käesolevas töös käsitletakse kolme: üldandmed, motivatsioon õpinguteks ning elusuundumus. Uurimus viidi läbi koostöös Saksamaal tegutseva Greifswaldi Ülikooliga. Käesolev töö koosneb kolmest peatükist. Esimeses peatükis antakse ülevaade kasutatud meetoditest. Teises peatükis kirjeldatakse andmestiku põhjal Tartu Ülikooli arstiteaduskonna tudengeid ning nende motivatsiooni õpinguteks ja elusuundumust kursuste lõikes. Kolmas peatükk sisaldab seoste analüüsi ning tulemusi uuritavate tegurite lõikes. Bakalaureusetöö sisaldab jooniseid ning tabeleid, mis on põhitekstis eristatud numbritega ning lisades tähtedega. Statistiline analüüs on läbi viidud tarkvarapaketi SAS 9.2 abil.

Description

Keywords

Citation