LEGO Mindstorms NXT’ga ühilduv aeglase kiirenduse sensor

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesoleva bakalaureusetöö eesmärgiks on tutvustada LEGO Mindstorms NXT’ga ühilduvat firma Vernier aeglase kiirenduse sensorit. Töö annab põhjaliku ülevaate Vernier’ aeglase kiirenduse sensorist, selle tehnilistest omadustest ning anduri rakendusvõimalustest. Lisaks valmisid mõned praktilised ülesanded, mida saab lahendada kasutades Vernier’ aeglase kiirenduse sensorit koos LEGO Mindstorms NXT robotitega. Samuti anti käesolevas bakalaureusetöös põgus ülevaade kiirendusest, et lugejal oleks ülevaade füüsikalisest suurusest, mida eelmainitud anduriga mõõta saab. Käesoleva bakalaureusetöö käigus valminud materjal läheb kasutusse Kooliroboti projekti raames, mistõttu on töö kirjutamisel arvestatud asjaoluga, et sellest peaksid aru saama ka gümnaasiumi õpilased ja õpetajad. Töö on jagatud kolmeks suuremaks peatükiks ning kirjutamisel on jälgitud teiste LEGO Mindstorms NXT’ga seonduvate tööde struktuuri, et käesolevat tööd oleks lihtne ühendada teiste sarnaste töödega ühtseks õppematerjaliks. Autor tutvus töö kirjutamise käigus LEGO Mindstorms NXT baaskomplekti ning Vernier’ aeglase kiirenduse sensoriga ning õppis kasutama NXT-G programmeerimiskeskkonda. Ülesannete loomisel üritati mõelda sellele, et õpilastel oleks neid huvitav lahendada ning, et võimalikke lahenduskäike oleks mitmeid. Lisaks mõeldi sellele, et ülesandeid annaks kergesti muuta, et õpetajad ei peaks väga palju väärtuslikku aega kulutama näidisülesannete välja mõtlemisele. Töö kirjutamisel oli motiveerivaks teguriks ka fakt, et loodav materjal leiab tulevikus rakendust Eesti koolides.
The purpose of this bachelor thesis was to introduce the LEGO Mindstorms NXT compatible Vernier’ low-g accelerometer. This thesis gave a fair understanding about Vernier’ low-g accelerometer, it’s technical attributes and some ideas how to use it in different situations. In addition, few practical exercised for low-g accelerometer were created. The material created in this thesis will be used in Educational Robotics Program. The material should be understandable to secondary school students and their teachers. The thesis has been divided into three bigger chapters and the structure of other LEGO Mindstorms NXT related theses have been of influence when writing this particular one. The first part of the thesis describes the nature of two physical phenomena: velocity and acceleration. Some examples are brought from real life and a brief description about an accelerometer and it’s usage has been pointed out. The second part of the thesis concentrates on the introduction of the Vernier’ low-g accelerometer. It’s specifications and usage in different situations is brought out and a detailed description how to use this specific accelerometer in NXT-G programs has been provided. The last part consists of four tasks with different levels of difficulty. They can be solved using Vernier’ low-g accelerometer with LEGO Mindstorms NXT robots. The first two tasks are easier and suitable to get to know the sensor described in this thesis. The last two task are a bit more difficult and requires the ability to use different LEGO Mindstorms NXT compatible sensors simultaneously in one NXT-G program.

Description

Keywords

Citation