Süsteemi disain ja re-disain Tartu Üliõpilasküla näitel

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Antud bakalaureusetöö käigus sai läbi tehtud süsteemi disaini ja re-disaini protsess, mis eelneb paper prototyping osale ja keskkonna uuendamise käigus ellu viidavatele muudatustele. Töö käigus vaatasin üle praeguse süsteemi ning viisin läbi kasutajatestid ja intervjuud, mille põhjal selgusid peamised probleemid, mis kasutajatel süsteemi kasutades tekivad. Intervjuu ja vestluse käigus Tartu Üliõpilasküla majutusjuhi Janika Hangoga selgitasin välja Tartu Üliõpilasküla poolse nägemuse süsteemi eesmärgist ning toimimisest. Vestluse käigus jõudsin vahetada mõtteid praegu olemasoleva funktsionaalsuse toimimist ja vajadusi lisafunktsionaalsuse järgi, mille kajastasin ka muudatuste hulgas ära, et leht vastaks ka ühiselamute haldaja ootustele. Muudatuste planeerimisel tutvusin olulises mahus vastava kirjandusega ning viisin end kurssi User Interface (UI) ja user-focused süsteemi põhimõtetega, millest olulisemad antud tööd ja üliõpilaskonnast koosnevat kasutajagruppi puudutava tõin ka töö raames välja. Kasutajatestide ja intervjuude käigus saadud tagasisidest ja kogutud teabest lähtuvalt kirjeldasin tehtavaid muudatusi ja koostasin ka peamised üliõpilaste kasutusjuhtude kirjeldused. Koostasin mõned peamised vaated, et anda aimu millisena leht võiks välja nägema hakata ning kuidas paigutuvad peamised elemendid. Kõige põhjalikumalt lähenesin kasutajaks registreerimise ühele tüüpvaatele, sest tegemist on ühe esimese kokkupuutega süsteemiga, mis loob kasutaja jaoks eelhäälestuse ning mõjutab järgnevalt olulisel määral suhtumist E-kyla keskkonda. Viimase osana koostasin süsteemile esitatavad nõuded. Minu tehtud töö tulemusena on olemas piisav sisend, et edasi koostada süsteemi kõik vaated ning asuda paper prototyping protsessi juurde, mille käigus saada kasutajatelt tehtud muudatustele tagasiside viimase lihvi andmiseks. Edasine plaan on Tartu Üliõpilasküla juhatuses uue veebilehe arendamine taas päevakorda tõsta ning käesolevat bakalaureuse tööd selle sisendina kasutada. Usun, et veebilehe re-disaini ja lisanduva funktsionaalsuse tulemusena muutub veebilehe kasutajakogemus tunduvalt positiivsemaks ning see säästab ka töötajate tööaega, kiirendades mitmeid protsesse ja vähendades ühtlasi ka vigade tekkimise tõenäosust.
The Tartu Student Village manages eight residence halls in Tartu, accommodating over 3,000 students. Student registration, payments, reservations, and inquiries are all handled online with a web system called E-kyla. While this portal has functioned satisfactorily since 2004, there have been ample complaints regarding poor accessibility and the overall negative Web User Interface of E-kyla. The objective of this bachelor's thesis is to analyze the design of the web user interface of the Tartu Student Village, and furthermore, to introduce a new design that allows greater accessibility of all online functions of E-kyla. During the development of this thesis, I have conducted interviews and tests with current and potential E-kyla users to compile research and reliable feedback on the current webpage, and have identified key problem areas that need attention. I was also able to garner research that describes the webpage users and their expectations of E-kyla. The latter half of this thesis is concerned with stating the significance of student-centered web design, and how these qualifications will help to outline important requirements for the new Tartu Student Village webpage. Proposed changes will be presented, along with examples of the layout for the new website. Although much progress has been made in identifying the problems and proposing solutions to improve the user interface of E-kyla, there must be further action taken. System testing using paper prototyping should be completed prior to creating and launching the new webpage.

Description

Keywords

Citation