Haridusuuringud
Browse by
Recent Submissions
-
Õpetajad ja koolijuhid väärtustatud professionaalidena
(OECD, 2020)TALIS (The Teaching and Learning International Survey) on OECD poolt läbiviidav rahvusvaheline õpetamise ja õppimise uuring, millega kogutakse andmeid õppekeskkonna ja õpetajate töötingimuste kohta. TALISe eesmärk on ... -
Õpetajad ja koolijuhid elukestvate õppijatena
(OECD, 2019)TALIS (The Teaching and Learning International Survey) on OECD poolt läbiviidav rahvusvaheline õpetamise ja õppimise uuring, millega kogutakse andmeid õppekeskkonna ja õpetajate töötingimuste kohta. TALISe eesmärk on ... -
Kutsehariduse maine üldhariduskoolide õpilaste, õpetajate ning lapsevanemate seas
(Accaro Solutions OÜ, 2018)Analüüs tugineb 2018. aastal Eesti üldhariduskoolides läbiviidud rahuoluküsitlustele. Valim hõlmab 8. ja 11. klasside ning täiskasvanute gümnaasiumite õpilasi ja õpetajaid ning põhikooli õpilaste vanemaid. Küsitlustele ... -
Muukeelne laps Eesti koolis: Jätkuuuring. LÕPPARUANNE
(Tallinna Ülikool, 2014)Aruanne kajastab HTMI tellimusel 2012-2014 läbiviidud projekti, mis uuris muukeelste laste arengut Eesti põhikoolis. See projekt oli omakorda jätkuprojektiks 2009-2011 läbiviidud projektile. Uuringusse kaasati projekti ... -
Eesti kutseõppeasutuste tugisüsteemide analüüs: olukorra kaardistus, võimalused ja väljakutsed tugisüsteemi rakendamisel katkestamise ennetusmeetmena
(Poliitikauuringute Keskus Praxis, 2018)Eesti kutsehariduse üheks suuremaks probleemiks on õpingute katkestamine (katkestanute osakaal on ligi viiendik õppuritest). Katkestamiste põhjused on väga erinevad ja sageli kombineeritud, seetõttu on ka katkestamise ... -
OECD õpetaja pedagoogiliste teadmiste pilootuuringu Eesti raport
(2018)Raport annab ülevaate rahvusvahelise OECD CERI (The Centre for Educational Research and Innovation) ITEL (Innovative Teaching for Effective Learning) pilootuuringu tulemustest Eestis. Projekt viidi läbi kokku viies riigis ... -
Inimõigused ja inimõiguste alusväärtused Eesti koolis ja hariduspoliitikast
(2017)Uuring annab ülevaate inimõiguste käsitlemisest Eesti koolides, sellesuunalistest hoiakutest õpilaste, õpetajate ja kooli juhtkonna poolt, ning inimõiguste alaste teadmiste rakendamise toetamisest koolisüsteemis. Uuringu ... -
Eesti kutseõppe 2015.-2016. aasta vilistlaste uuring
(Ernst & Young Baltic AS, 2017-10)Ernst & Young Baltic AS viis koostöös Haridus- ja Teadusministeeriumiga läbi Eesti kutseõppe 2015. ja 2016. aasta vilistlaste uuringu. Uuringu eesmärk oli saada ülevaade lõpetanute õpingutega seotud taustast, lõpetamisjärgsest ... -
Annual analysisof Ministry of Education and Research 2017
(Ministry of Education and Research, 2017)The Ministry of Education and Research (MER) is issuing the annual analysis for the third time and its objective is to give an overview of the developments in the fields of education, research, youth and language policy ... -
Participation in ERA and Baltic Sea RDI Initiatives and Activities: Analysis and Policy Implications for Widening Participation of Strong and Moderate Innovators
(2017-06)The study is analysing science and research cooperation int the Baltic Sea Region (BSR) in the frameworks of Baltic Science Network (BSN) policies and activities. The analysis is focused on three major topics: the set-up, ... -
Eesti kõrgkoolide 2015. aasta vilistlaste uuring
(Ernst & Young, 2017)Uuring annab ülevaate 2015. aastal Eesti kõrgkoolide lõpetanute õpingute-aegsest ja lõpetamisejärgsetest tegevustest, toimetulekust tööturul ning omandatud pädevustest ja rahulolust õpingutega. Uuring viidi läbi veebiküsitluse ... -
Eestisse tagasi pöörduvate perede laste õppima asumine
(2017)Uuringu käsitles Eestisse tagasipöörduvate lastega perede kogemusi hariduse valdkonnas - nii probleeme, väljakutseid kui positiivseid kogemusi koolides ja lasteaias kohanemisel. Uuringus olid kaasatud kolm sihtrühma - ... -
Õppe- ja karjäärinõustamise programmi vahehindamine
(2017)Uuring käsitleb ühe Elukestva õppe strateegiat elluviiva programmi - Õppe- ja karjäärinõustamise programmi (ÕKP) asjakohasust, tulemuslikkust, tõhusust ja mõjusust. Mõju hindamiseks viidi läbi sihtgruppide küsitlus, mille ... -
Keelehoiakute uuring. Küsitlus 15-74 aastaste elanike seas
(Turu-uuringute AS, 2017)Uuringu eesmärgiks oli välja selgitada Eesti elanike arvamus eesti keele eelistamise, võõrkeeleõppe, korrektse keelekasutuse tähtsustamise kohta, eesti keele väärtustamise kohta. Uuringu raames küsitleti 1022 inimest. ... -
Eesti keeleseisund
(Tartu Ülikool (RAKE) ja Balti Uuringute Instituut (IBS), 2017)Uuring annab ülevaate eesti keele ja teiste keelte seisundist Eestis, selgitati iga valdkonna (eesti keele õpe emakeelena ja teise keelena, võõrkeelte õpe erinevates õppeastmetes, eestikeelne teadus ja eesti keele uurimine, ... -
Erinevate OECD riikide ja hindamis- ja tagasisidestamissüsteemide analüüs: Rootsi, Taani, Hollanid, Austraalia, Inglismaa ja Šotimaa näitel
(Tartu Ülikooli haridusuuenduskeskus, 2016)Analüüs käsitleb hindamis- ja tagasisidestamisküsimusi üldhariduse kõigis küsimustes ja kooliastmetes. Vaadeldud on riike, mille õppekavades või muudes riiklikes alusdokumentides on tähelepanuväärseid ja eeskuju väärivaid ... -
Õpikäsituse profiil
(Tallinna Ülikool, 2017)Raport vaatleb õpikäsituse rakendumist koolirõõmu ja koolide tulemuslikkuse aspektist. See tugineb uurimusele, milles on vaadeldud koos õpilaste koolirõõmu ja õpetajate heaolu näitajaid ning koolide tulemuslikkuse näitajaid ... -
Välisriikide kogemus madala haridustasemega täiskasvanute tasemekoolitusse tagasitoomisel ja nn teise võimaluse hariduse korraldamisel
(Technopolis Group, 2017-05)Uuring annadb ülevaate madala haridustasemega (ilma põhi- või keskhariduseta) täiskasvanute tasemeõppesse tagasitoomise viisidest ja parimatest praktikatest viie riigi - Läti, Leedu, Soome, Taani ja Rootsi – näitel. Seejuures ... -
Adult skills: their use and useffulness in Estonia. Summarie of thematic reports on the PIAAC study
(Ministry of Education and Research, 2015)Colection of summaries of seven thematic reports published in Estonian on the PIAAC study completed in 2014 and 2015. The full versions of the reports are available on the website of the Ministry of Education and Research ... -
Muutunud õpikäsituse rakendamise ja selleks erinevate valikute pakkumise seire korraldamine, sh gümnaasiumis valikkursuste rakendamise osas
(Tartu Ülikool, HaridusuuendusKeskus, 2016)Uuringu käigus seirati valikkursuste (valikainete) pakkumist Eesti gümnaasiumites. Selle käigus analüüsiti ühelt poolt, kuidas on valikainete pakkumise süsteem korraldatud, millest lähtuvad koolid valikkursuste pakkumisel ...