Eesti kirjakeele seisund eesti koolis
Date
2003
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Tallinna Pedagoogikaülikool
Abstract
Käesolev teema – eesti kirjakeele seisund eesti koolis - on üks allteemadest suurema kirjakeele uurimise projekti raames, mis omakorda on alles eeltöö eesti kirjakeele arendamise strateegia väljatöötamisele.
Praegu ühiskonnas kõrgendatud tähelepanu all olev integratsioon on üks põhjusi, miks eesti keel vajab põhjalikku uurimist, kuna mitme erineva rahvuse ja mitme erineva keelekogukonna omavaheline aktiivne lävimine avaldab mõlemapoolset (mitmepoolset) mõju eri keelte kõnelejatele.
Kohalike erikeelsete kogukondade suhtlemisel levivatele keelemuutustele lisanduvad need, mis tekivad mõne kaugema võõrkeele mõjul. Eelkõige peab vastav keel olema üleüldiselt prestiižne ning üsna laialt levinud. Seda võib praegu öelda ennekõike inglise keele kohta, mille tundmine on muutumas peaaegu vajaduseks.
Kool on üsna ilmselt eesti kirjakeele olulisemaid edasiviijaid ja toetajaid. Koolist kaasasaadud keel on aluseks edaspidisele keelekasutusele ning seal kinnistatud arusaamu keelest ja selle olemusest on hiljem ilmselt üsna raske muuta. Koolitöö põhinebki keelelisel suhtlusel ning kõik oluline edastatakse keele abil, olgu see siis suuliselt või kirjalikult, mistõttu on väga tähtis kasutatava keele kvaliteet.
Description
Keywords
keele omandamine, üldharidus, keeleõpe, õigekeelsus, õigekiri, keelekasutus, keelekeskkond, õppekeel, eesti keel, kirjakeel