Õpetajad, tegevused, ajakulu
Date
2010
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Eesti Haridustöötajate Liit
Abstract
Õpetajatöö seisukohalt omab tähtsust välja selgitada õpetajate tegelik nädalakoormus
ning selle sisemine jagunemine, st kui palju aega mingite tegevuste peale kulub. Vastuse
leidmine neile küsimustele ei ole tähtis ainult õpetajatöö täiustamise ja kitsaskohtade
lahendamise seisukohalt, vaid avaldab mõju ka õppetöö kvaliteedile. Õpetaja „lahustumine” paljudes pisiasjades võib tähendada, et ta ei suuda koondada jõude peamisele – anda õpilasele edasi vajalikke teadmisi, juhendada ja suunata teda õpilase ja kogu ühiskonna arenguks vajalike väärtuste omaksvõtmisele.
Järgnev kokkuvõte läheneb õpetajate ajakasutusele tööülesannete täitmisel mitmest aspektist: esiteks antakse üldine ülevaade õpetajate ajakasutusest (kahe nädala keskmine ajakulu kõigile tegevustele kokku), teiseks ajakulust valitud gruppides, lähtudes õpetaja kvalifikatsioonist ja kooli asukohast, kolmandaks, tegevuste kaupa. Ülevaate lõpetab kokkuvõte.
Description
Uuringu kokkuvõte ajakulust õppetundide läbiviimisele lisanduvate ülesannete täitmiseks.
Keywords
ajakulu, kvalifikatsioon, õpetmaine, õpetajakoolitus, pedagoogid, töökoormus, ajakasutus, õpetajad