Hindamise koolikorralduslikud lahendused: õpilase käitumise (sh hoolsuse) hindamine ja kujundav hindamine

Date

2011

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käitumise ja hoolsuse hindamine nii, nagu seda sätestas 2006. aasta haridusministri määrus, pole enam kohustuslik. See ei tähenda, et kool peaks edaspidi õpilastele ja vanematele andma tagasisidet vaid aineõpingutega seoses. Üldhariduskooli ülesandeks pole vaid aineõpe või veelgi kitsamalt – õpilaste riigieksamiteks ettevalmistamine – vaid õpilaste tervikliku arengu toetamine, et neist saaksid kujuneda ühiskonnaliikmed, kes suudavad ennast realiseerida, kultuuriväärtusi edasi kanda, globaliseeruvas maailma jätkusuutlikult toimida jne. Haridussfääriga seotud hindamise-alaseid materjale on ka eesti keeles üsna palju publitseeritud, sel teemal on läbi viidud ka uurimusi ning kaitstud bakalaureuse- ja magistritöid. Enamasti keskenduvad need materjalid ja uurimused akadeemiliste õpitulemuste hindamisele. Käesolevas materjalis käsitletakse hindamisega seotud teemasid, tuues näiteid ja täpsustusi just käitumise (kujundava) hindamise võtmes. Materjal koosneb kolmest osast.

Description

Keywords

õppekorraldus, õpilased, käitumispsühholoogia, õppekavad, käitumine, üldharidus, õpilased, hindamissüsteem, kujundav hindamine

Citation

Collections