DSpace
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • English 
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • Login
View Item 
  •   DSpace @University of Tartu
  • Haridus- ja Teadusministeerium
  • Haridusuuringud
  • View Item
  •   DSpace @University of Tartu
  • Haridus- ja Teadusministeerium
  • Haridusuuringud
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eesti infotehnoloogia ja telekommunikatsiooni sektoruuring

Thumbnail
View/Open
Kutsehar_IKT1.pdf (2.615Mb)
Date
2002
Author
PW Partners
Metadata
Show full item record
Abstract
Uuringu eesmärkideks on: 1) Kaardistada olemasolev tööjõud erialade ja haridustasemete järgi ning anda prognoos uute vajalike erialade kohta nii kutseoskuste järgi kui arvuliselt sektori ja suurimate kasutajate (avaliku halduse infosüsteemid ja pangandus) ettevõtetes. 2) Ülevaade valitud sektoris toimuvast nii Eestis kui rahvusvahelisel tasandil, arvestades eriti lähemaid naabreid. Selles tuleb eriti tähelepanelikult vaadelda tehnoloogiaid ja konkurentsivõimet soodustavaid tegureid määrates ja järjestades põhitegurid, mis mõjutavad sektori arengut (kasvu) siseturu ja ekspordi kontekstis tuleviku võimalikke arenguid silmas pidades. Toodangu mahu ja põhiliikide ning vastava tööjõu vajaduse prognoos 3 aastaks. 3) Välja selgitada uuringus osalevate ettevõtete olemasoleva tööjõu koolitusvajadus nii kvalitatiivses kui kvantitatiivses tähenduses. Lisaks kirjeldusele tuleb ära näidata vajalikud ja võimalikud koolituse mahud (tundides, % palgakulust), mis on olulised vajalike kutseoskuste saavutamiseks. 4) Identifitseerida ja järjestada olulisuse järgi need tegurid, mis on probleeme tekitanud tööjõu leidmisel, palkamisel ja koolitamisel. 5) Koostada andmebaas uuringus osalenud ettevõtetest nii, et sellest saaks ülevaate ettevõtete suuruse ja struktuuri kohta, nende toodangu struktuuri ja käibe (ka eksport) ning tööjõu hulga järgi erinevatel kutsealadel. 6) Esitada soovitused kutsestandardite kehtestamiseks lähtudes sektori vajadustest. Need soovitused peavad toetama kutsekirjelduste ja õppekavade koostamist, et tagada vajalike oskustega tööjõud. 7) Koostada ülevaade sektori jaoks oluliste erialade koolitusvõimalustest - nii formaalhariduses kui täiendõppes. 8) Esitada soovituste rakendamise skeem: ettepanekud soovituste ellu viimiseks (kuidas, milline on tähtsuse järjekord, kes mida peab tegema, millised vahendid on vajalikud, kuidas mõõta tulemuslikkust).
URI
http://hdl.handle.net/10062/40972
Collections
  • Haridusuuringud [484]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV