Laste metamälu: 4- ja 6-aastaste laste arusaam meenutamise strateegiatest

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesolevas töös võrreldakse metamälu ja meenutamise strateegiaid Eesti 4-ja 6-aastastel lastel. Laste seas viidi läbi poolstruktureeritud intervjuu, mis koosnes avatud küsimustest (Friedman, 2007). Tulemused osutavad, et 4-ja 6-aastasted lapsed suutsid meenutamisel kasutada erinevaid strateegiaid ja seos meenutamisel ning metamälul oli olemas, kuigi seda seost võib pidada nõrgaks. Nelja-aastased lapsed kasutasid meenutamisel rohkem erinevaid strateegiaid, kui 6-aastased lapsed. Samuti kasutasid nad autoriteedi abil meenutamist rohkem kui vanemad lapsed. Tulemustest võis välja lugeda, et 6-aastased lapsed teadustavad vastuseid endale paremini, seega metamälu ja mälu seos on neil paremini arenenud, kui 4-aastastel.

Description

Keywords

Citation