Meeleoluhinnangute erinevused nädalapäevade lõikes probleemse ja mitteprobleemse käitumisega noortel Viljandi põhikoolilõpetajate näitel

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Töö koosnes kahest erinevast õpilaste meeleoluhinnanguid nädalapäevade lõikes puudutavast uurimusest. I uurimuses (N=169) leiti päeva erinevatele osadele (hommik, lõuna, õhtu) hinnangut andes nädalapäevade lõikes kokkuvõtvalt, et õpilased pidasid parimaks laupäeva hommikut ja lõunat, parimaks õhtuks peeti aga ülekaalukalt reede õhtut. Halvimaks hinnatati oma meeleolu esmaspäeva hommikul. Halvimaks lõunaks peeti samuti esmaspäeva, kuid samaväärselt ka teisipäeva. Halvimaks õhtuks peeti pühapäeva õhtut. I uurimuse test-retest reliaablus oli madal (r=0,143), kuigi parima ja halvima päeva osa hinnangud nädala lõikes langesid suuresti kokku. II uurimuses vaadeldi meeleolu kahte aspekti: hetkemeeleolu nädala jooksul nädalapäevade lõikes ja meeleolu uurimisnädalale tagasivaatavalt nädalapäevade lõikes. Uuritavad (N=186) jagati võrdluseks Tugevuste ja raskuste küsimustiku alusel probleemse ja mitteprobleemse käitumisega gruppideks. Uurimusest selgus, et probleemse käitumisega laste meeleolu on valdavalt erinevatel nädalapäevadel madalam kui mitteprobleemse käitumisega õpilastel nii hetkemeeleolu kui tagasivaatava meeleolu osas. Gruppidesiseselt varieerusid tulemused „sinise esmaspäeva“ stereotüübi osas ning stereotüüp ei leidnud ühest kinnitust.

Description

Keywords

Citation