Values education through media education in EFL classroom in forms 8-9

Date

2015-06-12

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesoleva magistritöö eesmärgiks on uurida võimalusi põhikooli riikliku õppekava nõuete järgimiseks inglise keele kui võõrkeele tunnis ning luua tunnikava, mis keskenduks õppekavas esitatud läbivatele teemadele ja üldpädevustele. Tunnikava keskendub meediakasvatusele ja väärtuskasvatusele ning nende võimalikule kombineerimisele inglise keele õppega. Töö koosneb sissejuhatusest, kahest peatükist ja kokkuvõttest. Töö sissejuhatuses antakse lühiülevaade riikliku õppekava nõuetest ja meediakasvatuse ja väärtuskasvatuse rollist õppekavas. Sissejuhatuses tutvustatakse ka tunnikava koostamise põhjuseid. Töö teoreetilises osas käsitletakse laiemalt õppekava läbivaid teemasid ning üldpädevusi. Lisaks sellele keskendub teoreetiline peatükk põhjalikumalt ka meediakasvatuse ja väärtuskasvatuse rollile ja taustale. Töö empiiriline osa kätkeb endas põhimõtteid, mida kasutati tunnikava loomisel. Peale selle tegeleb empiiriline osa ka sihtrühma õpilaste tutvustamisele, kellele tunnikava läbi õpetati ning tunnikava ja katse-õpetamise analüüs. Tunnikava analüüs näitas, et õpilased ei suutnud võrdselt tähelepanu pöörata kõigile kolmele tunnikava aspektile: meediakasvatusele, väärtuskasvatusele ja inglise keelele. Kõige paremad tulemused saavutati inglise keele tasemel, mis oli ka ainuke konkreetselt hinnatav tunnikava aspekt. Meediakasvatuse ja väärtuskasvatuse aspektide eest õpilased hindeid ei saanud, sest antud tunnikava läbiõpetamise periood oli liialt lühike järelduste tegemiseks, kuna riiklik õppekava näeb ette, et õppekava läbivaid teemasid ja üldpädevusi arendatakse kogu põhikooliõppe kestel.

Description

Keywords

magistritööd, üliõpilastööd, meediakasvatus, väärtuskasvatus, Inglise keele õpetamine

Citation