Pink Floydi "The Wall" kui kultuurietendus ja selle funktsioonid

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesoleva töö eesmärgiks on analüüsida Pink Floydi „The Wall’i“ Berliini kontserti kui kultuurietendust ning määratleda selle sotsiaalsed funktsioonid. Täpsustavate eesmärkidena on määratletud kontserdi ja teatri väljendusvahendite kasutamise uurimine ja ühisosa tuvastamine, et selle alusel anda kõnealusele kultuurietendusele ka täpsem žanriline definitsioon, et see sündmus etenduskunstide kontekstis täpsemalt kaardistada. „The Walli“ Berliini kontserdi kui kultuurietenduse puhul on spetsiifilisemalt tegu poliitilise rokk-ooperiga, mis kombineerib endas oskuslikult rokk-kontserdi ja teatri kõige mõjuvamaid vahendeid. Toimub erinevate etendamistüüpide vaheldamine, nii et ühel juhul on need omasemad kontserdile ning teisel jälle teatrile. Kontserdi seob tervikuks selge narratiiv, nähtus, mis on omane pigem teatrile, kuid mille vahendajaks pop- ja rokkmuusikat esitavad staarid, keda saab selgelt seostada just kontserdiga. „The Wall“ mängib neil hägusaladel ning kui viidata siin taaskord Schechneri etendamise kontiinumile (rollimängud-mängud-sport-populaarne meelelahutus-etenduskunstid-igapäevaelu-rituaal), siis pärast põhjalikku analüüsi ühendaks „The Walli“ määratlemisel märksõnad „populaarne meelelahutus“ ja „etenduskunstid“ julgelt üheks tervikuks.

Description

Keywords

teatrisemiootika, Pink Floyd, muusika, teater

Citation