Soolised erinevused suhtumises avalikesse pesemiskohtadesse ja nende seosed personaalsete väärtustega
Date
2015
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Tartu Ülikool
Abstract
Käesolev töö uuris soolisi erinevusi suhtumises avalikesse pesemiskohtadesse ning seoseid
personaalsete väärtuste ja kehakuvandiga. Uurimiseks kasutati mitmeosalist küsimustikku, mis
mõõtis eelnimetatud muutujaid. Valimisse kuulus 714 vastajat vanuses 18-35. Leidis kinnitust, et
naised suhtuvad avalikesse pesemiskohtadesse ja alastusse negatiivsemalt kui mehed.
Kehakuvandil ja suhtumises pesemiskohtadesse oli statistiliselt oluline positiivne seos, kuid
sooliselt esines oluline seos vaid meestel. Selgus, et suhtumises pesemiskohtadesse ja
personaalsete väärtuste vahel oli negatiivne seos maine, konformsuse alagruppide ja
alandlikkusega, positiivne korrelatsioon oli seoses hedonismiga - võib järeldada, et avalikesse
pesemiskohtadesse ja alastusse negatiivsemalt suhtuvad vastajad peavad Schwartzi
väärtusmudelis olulisemaks konservatiivseid väärtusi. Kõige paremini ennustasid suhtumist
pesemiskohtadesse väärtustest maine ja konformsus - reeglid.