Kolme- kuni nelja-aastaste eesti laste kõne arengu uurimine Reynelli testiga

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesoleva töö käigus uuriti kolme- kuni nelja-aastaste eesti laste kõnest arusaamist ja produktiivset kõnet. Töös kasutati laste kõne hindamiseks Reynelli testi. Vastavalt testi juhendile hinnati kõnest arusaamist sõnavara ja grammatika mõistmise kaudu, produktiivsust lapse eneseväljendamise kaudu. Valimisse kuulus 50 eesti rahvusest last kolmest Tallinna lasteaiast. Tegemist on testi viimase versiooniga, mida seni pole Eestis kasutatud ning seetõttu puuduvad ka eestikeelsed normid. Antud uurimistöö on uue Reynelli Kõnearengu Testi (NRDLS) pilootprojektiks ning eesmärgiks on hinnata valimisse kuuluvate laste kõne arengut ja alustada eestikeelsete normide kogumist. Lapsed said mõnevõrra paremaid tulemusi kõnest arusaamise skaalal. Hüpotees sooliste erinevuste kohta ei leidnud kinnitust. Töös on välja toodud laste sagedaseimad vead ning nende oletatavad põhjused.

Description

Keywords

Citation