MacArthuri suhtlemise arengu testi lühiversiooni konstruktivaliidsus
Date
2015
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Tartu Ülikool
Abstract
Antud seminaritöö eesmärk oli uurida eestikeelse MacArthuri Suhtlemise arengu testi (CDI)
lühiversiooni konstruktivaliidsust. Valimisse kuulub 30 tervet eesti last vanuses 2 aastat. Iga
lapsevanem täitis nii eestikeelse CDI pika versioon kui ka lühiversiooni. Lühitesti
konstruktivaliidsuse hindamiseks analüüsisin lühitesti sisereliaablust ning võrdlesin kahe testi
tulemusi omavahel. Tulemused näitasid, et lühitest on usaldusväärne ning eristab hästi
kõrgemaid tulemusi madalatest. Seega eestikeelne CDI lühiversioon on heaks
mõõtmisvahendiks kõnearengu uuringu esmaseks läbiviimiseks.