Õpilaste põhjendusoskuse hindamisinstrumendi koostamine ja evalveerimine „LoTeGüm“ testide analüüsi põhjal
Date
2016
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Tartu Ülikool
Abstract
Käesoleva magistritöö teemaks on õpilaste põhjendusoskuse hindamisinstrumendi koostamine ja evalveerimine „LoTeGüm“ testide analüüsi põhjal. Magistritöö koosneb kolmest osast. Esimeses osas antakse ülevaade põhjendusoskuse olulisusest ja selle kajastamisest Eesti kehtivas õppekavas ning mõnedest varem kasutatud hindamisinstrumentidest. Teine osa kirjeldab väljatöötatud instrumenti. Kolmandas osas esitab autor tulemused ja teeb järeldusi. Autor on toonud välja põhjendusoskuse praktilise väärtuse ning selle oskuse arendamise vajalikkuse.
Töö analüütilises osas evalveeriti välja töötatud hindamisinstrumenti LoTeGüm testide vastuste analüüsil. Instrumendi rakendamisel kogutud andmeid analüüsiti kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetodite abil, kasutades andmetöötlusprogramme MS Excel ja SPSS 20.
Töö tulemusena selgus, et väljatöötatud kuuetasemeline hindamisinstrument võimaldas varasemast diferentseeritumalt hinnata põhjendusoskust interdistsiplinaarsetes ülesannetes. Põhjendusoskuse hindamisprotsessi käigus leiti, et põhikooli lõpetanud õpilaste põhjendusoskuste tase on madal, mida kinnitavad ka PISA-testi tulemused. Edasised uurimissuunad on seotud väljatöötatud hindamisinstrumendi efektiivsuse ja võimaliku rakendamise uurimisega erinevates kontekstides.
Description
Keywords
hindamine, põhjendusoskus, hindamisinstrumendid