Õpetajate tööaja kasutuse ja töö lisatasustamise praktikate uuring
Date
2016
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Uuringu eesmärgiks oli koguda infot õpetajate tööaja kasutuse ja tööaja tasustamise kohta. Tegemist oli eelkõige praktikaid kaardistava uuringuga, mis hõlmas üldhariduskoolide õpetajaid ja kutseõppeasutuste üldharidusainete õpetajaid ning õppeasutuste juhte. Uuring viidi läbi ajavahemikus aprillist kuni oktoobrini 2016 nii veebiküsitlusena (analüüsiks koguti 1202 vastust õpetajatelt ja 251 koolijuhtidelt) kui fookusgrupi intervjuude abil. Lisaks mõõdeti väikses rühmas kahe näidisnädala alusel ka reaalselt õpetajate tööaega.
Uuring näitas, et koolijuhtide ja õpetajate arusaam töökoormuse ja -tasu arvestuses toimunud muudatustest on erinev nii nagu ka sellealased praktikad (nt esineb harva diferentseeritud töötasu maksmist, tööaeg ja lisatööaeg on erinevalt kokku lepitud ja mõistetud, õpetajate tööülesannete jaotus on varieeruv jne).
Õpetajate tööaja kasutuse osas ilmnes, et keskmiselt moodustab sellest u 1/3 õppetundide andmine; see tegevus koos õppetundide ettevalmistamise ja tööde hindamisega moodustab õpetajate tööajast kokku u 60%.
Description
Keywords
õpetajad, tööaeg, õpetajate töötasu