Eesti gümnaasiumides õpetatavad programmeerimiskursused

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Antud töö eesmärgiks on anda ülevaade Eesti gümnaasiumides õpetatavatest programmeerimiskursustest. Andmete saamiseks koostati küsimustik, mis saadeti 31 koolile. Koolide nimekiri põhines Eesti Hariduse Infosüsteemil, kust filtreeriti välja ained ja kursused, mille nimi sisaldas sõna “programmeerimine”. Tegelikult võidakse programmeerimist õpetada ka teiste kursuste raames, kuid antud töös jäetakse need vaatluse alt välja. Küsimustikule vastati 16 programmeerimiskursuse kohta. Saadud andmete põhjal koostati kursuste ülevaade, milles kirjeldatakse kursuste ülesehitust ja ainekava, kasutatavaid programmeerimiskeeli ja õppematerjale ning koostöövalmidust tulevikuks. Samuti antakse eraldi lühiülevaade igast vastustes väljatoodud programmeerimiskeelest. Töö lõpus tuuakse tulemustel põhinedes välja mõtteid ja ideid, mida võiks edasistel uurimustel aluseks võtta.
The purpose of the current bachelor’s thesis is to give an overview on programming courses taking place in Estonian secondary schools. Data was collected by sending out surveys to a list of schools that, based on Estonian Education Information System, where teaching a course in programming. Answers were collected for 16 different programming courses. Based on gathered information, an overview of the courses was made, including the structure of the course, used programming languages and learning materials, and willingness for cooperation. In addition, a short overview of all mentioned programming languages was included. At the end of the thesis, some points of interests are brought out for possible future research.

Description

Keywords

Citation