Praktikumipaketi arendamine ja hindamine aine „Tarkvaratehnika“ jaoks

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Antud töös koostatakse üliõpilastele mõeldud praktikumide pakett. Paketi eesmärgiks on\n\rõpetada üliõpilased analüüsima ja arendama tarkvara järgides test-juhitud arendusprotsessi\n\r(TDD). TDD on tänapäeval üks enim kasutatud metoodikaid ja seda saab lihtsalt kasutada\n\rhariduslikus kontekstis. See on mõeldud bakalaureusetaseme tudengitele, kellel puudub\n\rprogrammeerimises tugev baas. Praktikumipakett sisaldab praktikumideks\n\rvajalikku dokumentide komplekti ja omab kindlat struktuuri. Dokumendid on juhendid, mis\n\rvõimaldavad arendada konkreetseid oskusi nagu eelduste kogumine, testimine ja\n\rrefaktoreerimine. Vastavad oskused omandatakse järgides rangelt TDD metoodikat. Seega\n\rüliõpilased peavad aru saama kõigist TDD detailidest. Antud töös on praktikumipakett\n\rjagatud kaheks osaks. Esimene osa arendab analüütilisi oskusi ja teine osa koodi kirjutamist.\n\rEsimeses osas tutvustatakse üliõpilastele TDD teoreetilist tausta ja nad õpivad TDD\n\rkasutamist spetsiaalse väikese rakenduse arendamise kaudu. Üliõpilased õpivad eeldusi\n\rlooma, domeeni mudelit arendama ja eelduste põhjal loodud näidiseid arendama. Mängust\n\rja kõikidest näidistest valmistatakse „koodi skelett“, mille peale saavad õpilased ehitada\n\rrakenduse. Teises osas tegelevad üliõpilased peamiselt koodi kirjutamisega ja järgivad TDD\n\rahelat, et mõista kõiki TDD üksikasju. Kõigepealt õpivad üliõpilased looma ja arendama\n\rtestjuhtumeid, mis kõik põhinevad näidetel. Seejärel alustatakse koodi kirjutamisega ja\n\rliigutakse ühelt testjuhtumilt teisele. Samal ajal õpivad nad ka refaktoreerimise tehnikaid.\n\rPraktikumipaketti hinnati ülikooli õppejõudude poolt. Vastused küsimustikule on esitatud\n\rtöös. Peamiselt olid vastajateks õppejõud, kellel on laialdane kogemus OOP õpetamises.\n\rTulemused on küllaltki huvitavad. Praktikumipaketi struktuur tundus mõistetav ja selge.\n\rHindamiskava oli piisavalt lihtne ja õppejõud nõustusid, et praktikumipakett arendab laia\n\rvalikut oskusi, mis on vajalikud TDD rakendamiseks. Oluline on veel edasi uurida, kuidas\n\rsaab viimistleda TDD-d hariduslikel eesmärkidel kasutamiseks.
In this thesis, a lab package will be delivered for undergraduate students. The aim of the\n\rpackage is to teach students how to analyze and develop software following Test-Driven\n\rDevelopment (TDD) process. TDD is one of the most used methodologies nowadays. It can\n\rbe easily used in the educational context to develop programming skills. The lab package is\n\raimed at bachelors’ students who don’t have a solid experience in programming. The lab\n\rpackage contains a set of necessary documents and has a certain structure. The documents\n\rare usually guidelines, which support the development of particular skills such as\n\rrequirements’ gathering, testing and refactoring. Those skills should be learned in a certain\n\rworkflow so that students will follow TDD methodology rigorously. Hence, students need\n\rto understand all details of TDD. In my thesis, the lab package is divided into two parts. The\n\rfirst part develops analytical skills and the second part develops coding skills. In the first\n\rpart, students are introduced to the theoretical background of TDD. Then, they see how TDD\n\ris used in practice by developing a special small app. During the first part, students learn\n\rhow to generate requirements, develop domain model, develop examples based on the\n\rrequirements. Examples are particular test cases for each requirement. There is a prepared “\n\rcode skeleton” of the game and all examples that the students can build upon. In the second\n\rpart, students do mainly coding. The main feature is that students follow TDD circle. I want\n\rstudents to understand all specifics of TDD. In the beginning, students will learn how to\n\rgenerate and develop test cases. All test cases are based on examples. Then, they start coding\n\rand move on from one test case to another. While coding, they also learn refactoring\n\rtechniques. The lab package was evaluated by university professors. The results are provided\n\rin the form of answers to questionnaire. The main audience are university professors who\n\rhave an extensive experience in teaching OOP. The results are quite interesting. On the one\n\rhand, the structure of the lab package was understandable and clear, the grading scheme was\n\rtransparent and simple. The professors also agreed that the lab package develops a wide\n\rrange of skills. Those skills are necessary for TDD. There is some research to be conducted\n\rto elaborate how TDD can be applied for educational purposes.

Description

Keywords

Citation