Eestis läbiviidud rahvusvaheliste ühisrahastuskampaaniate kommunikatsioonitegevused

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Ühisrahastamine on kiiresti arenev rahastamise vorm ning viimase kümne aasta jooksul on selle ulatus ning kasutamine ettevõtete seas aina rohkem levinud. Teine kiiresti kasvav ja arenev valdkond on idufirmad, mida Eestis on loodud üle 400. Käesoleva bakalaureusetöö eesmärk oli uurida Eestis läbiviidud rahvusvaheliste ühisrahastuskampaania ettevalmistamist ja elluviimist kommunikatsioonitegevustest lähtudes. Bakalaureusetöö teoreetilises peatükis andis autor ülevaate ühisrahastuskampaaniate ja iduettevõtluse toimimisest ning selle seotusest kommunikatsiooniga. Lisaks käsitleti iduettevõtlust Eesti kontekstis, kuna tegemist on Eestis tõusva trendiga. Seatud eesmärgi täitmiseks kasutas autor kvalitatiivset uurimismeetodit, mille käigus intervjueeris viit Eesti iduettevõtet, ühte mittetulundusorganisatsiooni, mis olid läbiviinud rahvusvahelisel tasandil ühisrahastuskampaania ning ühte ühisrahastuskampaania platvormi. Intervjuudest selgus, et strateegiline kommunikatsioonitegevuste planeerimine on kampaania õnnestumisest lähtudes väga oluline. Lisaks sellele on ettevõtete jaoks oluline oma sihtrühma tundmine ning sellest tulenevalt ka ettevõtte ideoloogiline määratlus. Olulise aspektina selgus intervjuudest ka meediakajastuste tähtsus sihtrühmas tuntuse ning usaldusväärsuse saavutamiseks. Ühisrahastuskampaania planeerimisetapp peaks algama umbes pool aastat enne kampaania lansseerimist ning ettevalmistamise etapp peaks endas sisaldama ka kampaania materjalide kohta tagasiside küsimist. Planeerimise protsessi peaks olema kaasatud kogu meeskond, sest see tagab ühtsuse ja koostöö ka ajal, kui kampaania on juba avalikustatud. Läbiviidud intervjuudest selgunud tulemused kattusid suures osas ka teoreetiliste lähtekohtade peatükis esitatuga. Strateegilised kommunikatsioonitegevused ja planeerimine on ühisrahastuskampaania edukusega kindlasti seotud, sest ilma nendeta ei ole võimalik kvaliteetse ja läbimõeldud sisuga enda sihtrühmani jõuda. Käesolevat tööd oleks põnev edasi arendada suurema valimi näol, mis kaasaks veelgi erinevamaid ettevõtteid ja ühisrahastuskampaania läbiviimise kogemusi. Lisaks sellele saaks teema uurimisse kaasata ka kampaaniate kontentanalüüsi, mis võimaldaks eneserefleksiooni ja reaalse praktika kokku viia.

Description

Lisa 3 on lisatud töö paberversioonile CD-l.

Keywords

Citation