Lasteaialaste käitumise küsimustiku (PKBS-2) valideerimine kolme Eesti lasteaia näitel

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesolev töö keskendub PKBS-2 valideerimisele Eestis lasteaialaste vaatlemise ning lastevanemate ja lasteaiaõpetajate poolt täidetud küsimustike põhjal. Töö eesmärgiks on saada teada, kas lasteaialaste vaatlemisel saadud andmed kattuvad lapsevanema ja õpetaja poolt PKBS-2 küsimustiku täitmisel saadud vastustega. Samuti kas PKBS-2 küsimustiku vastused on sarnased SOK ja TRK küsimustike vastustega. SOK, TRK ja PKBS-2 küsimustikud täideti nii lastevanemate kui ka õpetajate poolt kokku 31 lapse kohta, kellest 15 (48,4%) olid tüdrukud ja 16 (51,6%) olid poisid. Tulemustest selgus, et 34st võimalikust väitest olid statistiliselt olulised õpetajate vastustest 29 ning lastevanemate vastusest 24 (vastavalt 85,3% ja 70,5%). Lisaks leiti vaatluse põhjal oluline seos nelja väite ja õpetajate ning lastevanemate poolt antud vastuste vahel. Nende tulemuste põhjal saab kokkuvõtvalt öelda, et PKBS-2 eestikeelne adaptsioon täidab oma eesmärki ning sellega on võimalik anda esmane hinnang lasteaialaste sotsiaalsetele oskustele.

Description

Keywords

sotsiaalsed oskused, lasteaialaste vaatlus, PKBS-2, TRK, SOK, social skills, kindergarten observation, PKBS-2, SWQ, SKQ

Citation