Eesti koolipsühholoogide rolli selgus ja tööga rahulolu

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Organisatsiooni tööefektiivsus on seotud töötajate rahuloluga. Rolli ebamäärasus ja rollikonflikt tekitavad stressi ja suurendavad töölt lahkumise tõenäosust (Hassan, 2013). Eesti koolidest lahkub iga-aastaselt keskmiselt 20% koolipsühholoogidest. Käesoleva magistritöö eesmärk oli uurida Eesti koolipsühholoogide ülesandeid, rolli selgust, rollikonflikti ja tööga rahulolu. Uuringus vastas 72 koolipsühholoogi, millised tegevused kuuluvad nende ülesannete hulka ning kui sageli nad neid täidavad. Lisaks koguti 39 koolijuhi vastused koolipsühholoogi rolli kohta. Leiti, et koolipsühholoogid täidavad ülesandeid, mida peavad oluliseks – nõustavad, hindavad, teevad koostööd kolleegidega, viivad läbi ennetustegevusi ja sekkumisi. Need tegevused on kooskõlas Eesti Koolipsühholoogide Ühingu poolt koostatud ametijuhendiga. Ühingusse kuuluvatel psühholoogidel on madalam rollikonflikt. Juhtide nägemus koolipsühholoogi rollist sarnaneb psühholoogide nägemusega. Koolipsühholoogide tööga rahulolu on Eesti keskmisest kõrgem, nende rolli selgus on seotud tööga rahuloluga ning viimane omakorda töölt lahkumise kavatsusega.

Description

Keywords

koolipsühholoog, rolli selgus, rolli ebamäärasus, rollikonflikt, tööga rahulolu, töölt lahkumise kavatsus, school psychologist, role clarity, role ambiguity, role conflict, job satisfaction, intention to leave

Citation