Show simple item record

dc.contributor.advisorSchults, Astra, juhendaja
dc.contributor.authorŠarapova, Julia
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondet
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Psühholoogia instituutet
dc.date.accessioned2018-07-20T07:20:41Z
dc.date.available2018-07-20T07:20:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/61334
dc.description.abstractOrganisatsiooni tööefektiivsus on seotud töötajate rahuloluga. Rolli ebamäärasus ja rollikonflikt tekitavad stressi ja suurendavad töölt lahkumise tõenäosust (Hassan, 2013). Eesti koolidest lahkub iga-aastaselt keskmiselt 20% koolipsühholoogidest. Käesoleva magistritöö eesmärk oli uurida Eesti koolipsühholoogide ülesandeid, rolli selgust, rollikonflikti ja tööga rahulolu. Uuringus vastas 72 koolipsühholoogi, millised tegevused kuuluvad nende ülesannete hulka ning kui sageli nad neid täidavad. Lisaks koguti 39 koolijuhi vastused koolipsühholoogi rolli kohta. Leiti, et koolipsühholoogid täidavad ülesandeid, mida peavad oluliseks – nõustavad, hindavad, teevad koostööd kolleegidega, viivad läbi ennetustegevusi ja sekkumisi. Need tegevused on kooskõlas Eesti Koolipsühholoogide Ühingu poolt koostatud ametijuhendiga. Ühingusse kuuluvatel psühholoogidel on madalam rollikonflikt. Juhtide nägemus koolipsühholoogi rollist sarnaneb psühholoogide nägemusega. Koolipsühholoogide tööga rahulolu on Eesti keskmisest kõrgem, nende rolli selgus on seotud tööga rahuloluga ning viimane omakorda töölt lahkumise kavatsusega.et
dc.language.isoestet
dc.publisherTartu Ülikoolet
dc.rightsopenAccesset
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estonia*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/*
dc.subjectkoolipsühholooget
dc.subjectrolli selguset
dc.subjectrolli ebamäärasuset
dc.subjectrollikonfliktet
dc.subjecttööga rahuloluet
dc.subjecttöölt lahkumise kavatsuset
dc.subjectschool psychologisten
dc.subjectrole clarityen
dc.subjectrole ambiguityen
dc.subjectrole conflicten
dc.subjectjob satisfactionen
dc.subjectintention to leaveen
dc.subject.othermagistritöödet
dc.titleEesti koolipsühholoogide rolli selgus ja tööga rahuloluet
dc.title.alternativeRole clarity and job satisfaction of Estonian school psychologistsen
dc.typeThesisen


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess