Social and emotional behavior in infants and toddlers with childhood traumatic brain injury

Näita lihtsat nimetuse kirjet

dc.contributor.author Kaldoja, Mari-Liis
dc.date.accessioned 2008-05-22T10:00:17Z
dc.date.available 2008-05-22T10:00:17Z
dc.date.issued 2008-05-22T10:00:17Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10062/6339
dc.description Lapseea ajutrauma on üks sagedasemaid laste suremuse või edasiste tervisehädade põhjusi. Meie uuringu tulemused kinnitavad, et ajutraumaga lastel esineb juba enne traumat eakaaslastest rohkem sotsiaal-emotsionaalseid probleeme: raskusi valmistab nii enesekontroll kui ka iseseisvus ning traumajärgselt lisandusid ka suhtlemisraskused teiste inimestega. Veel leidsime, et nii enne kui ka peale traumat esines poistel rohkem probleeme enesekontrollis, sõnakuulekuses ja teiste inimestega suhtlemises ning tüdrukutel oli raskuski adaptiivsetes võimetes. Kehvem enesekontroll, iseseisvus ning suhtlemisraskused teiste inimestega poistel ja kehvemad adaptiivsed funktsioonid tüdrukutel võivad olulisel määral mõjutada ajutraumaga poiste ja tüdrukute edasist elu. Väga oluline on soo spetsiifiliste sotsiaalemotsionaalsete probleemide avastamine ning sobiva sekkumisstrateegia rakendamine probleemide varases etapis. et
dc.subject.other dissertatsioonid et
dc.subject.other ETD en
dc.subject.other dissertation en
dc.title Social and emotional behavior in infants and toddlers with childhood traumatic brain injury et
dc.title.alternative Lapseea ajutraumaga väikelaste emotsionaalne ja sotsiaalne käitumine et
dc.type Thesis et


Failid selles nimetuses

Nimetus asub järgmis(t)es kollektsiooni(de)s:

Näita lihtsat nimetuse kirjet

Otsi


Sirvi

Minu konto

Statistika