Õppeprotsessi kognitiivsetele tasemetele vastavad ülesanded gümnaasiumi kursusel „Programmeerimine“
Kuupäev
2021
Autorid
Ajakirja pealkiri
Ajakirja ISSN
Köite pealkiri
Kirjastaja
Tartu Ülikool
Abstrakt
Programmeerimise õpetamiseks ja õppimiseks on eesti keeles loodud küll erinevaid kursusi
ja materjale, kuid siiani ei ole pööratud piisavalt suurt rõhku ülesannete varieeruvusele kõigi
õppeprotsessi kognitiivsete tasemete hulgas. Tuginedes varem tehtud teadustöödele
ülesannete kategoriseerimise kohta ja olemasolevatele materjalidele, koondati magistritöös
maatrikstaksonoomia tasemetele vastavad programmeerimise ülesannete tüübid. Igale
tüübile lisati näiteülesanne(/-ded), mis on mõeldud kasutamiseks gümnaasiumi
valikkursusel „Programmeerimine“. Koostatud materjali põhjal tehti hindeline töö ja seda
kasutati ühes Eesti gümnaasiumis. Uuringu tulemused kinnitavad varem läbiviidud
teadustööde tulemusi, et ülesande tüüpide konkreetsed raskusastmed sõltuvad palju ka
sihtrühmast, kuid on siiski vajalikud, et õpilased saaksid näidata oma tugevaid ja nõrku
külgi, et õpetajad oskaksid neid paremini juhendada. Lisaks viidi läbi küsitlus, et uurida,
kust saavad hindelisteks töödeks inspiratsiooni ja milliseid ülesannete tüüpe kasutavad
programmeerimise algteadmisi õpetavad õpetajad. Mitmed vastajad tõdesid, et kasutavad
olemasolevaid materjale ja näidiseks pakutud hindelisi töid, mis kinnitab vajadust
erinevatele kognitiivsetele tasemetele vastavate ülesannete varieeruvust suurendada ka
pakutavates õpetajamaterjalides.
Kirjeldus
Märksõnad
magistritöö, Informaatika didaktika, õppeprotsessi kognitiivsed tasemed, programmeerimine