Eesti suurimate ajakirjandusorganisatsioonide struktuurimuutused 2010-2020 veebi kontaktilehtede põhjal

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesoleva töö eesmärk oli uurida ajakirjandusorganisatsioonide struktuure ja nende muutusi Eesti meediamajade näitel. Muutustena struktuurides vaatlesin kahte aspekti, arvulised muutused ja struktuuriüksuste ehk osakondade tähistuste muutused. Esimene neist kajastub struktuurides töötajate ja osakondade arvus, teine struktuuriüksuste ehk osakondade nimedes. Analüüsi tegemiseks kaardistasin esmalt töö teoreetilises osas, milliseid ajakirjandusorganisatsioonide struktuurimuutus te ajendeid on empiiriliselt käsitletud. Kaardistusest kujunesid välja järgnevad enim esile kerkinud teemad, mille valguses töös edaspidi muutusi uurisin: majandusloogika ja -keskkond ning selle muutumine; tehnoloogia muutumine; tehnoloogia arengutest ajendatud uued ajakirjandussuunad; ajakirjandusorganisatsiooni väline kriis; kommertsialiseerimine; ettevõtte liitumised ja muutused juhtimises; uus turg või toode. Uurimusküsimustele vastamiseks kogusin materjali väljaannete kodulehtede baasil, et tuvastada organisatsiooni struktuur. Struktuuri määramiseks ja selle analüüsimiseks kasutasin kvantitatiivset sisuanalüüsi meetodi võtteid. Sama tegin ka leidmaks ja analüüsimaks võimalikke põhjendusi, mida meedia avalikes allikates on muutuste põhjusteks toodud. Peamise järeldusena võib välja tuua, et ajakirjandusorganisatsioonide struktuur ja töötajaskond selles on iga-aastaselt muutuses. Vahelduvad nii osakondade suurused kui ka osakondade olemasolu üldiselt. Seoses uute valdkonnapõhise trendidega või majanduslike eesmärkide uuenemisega tekib osakondi juurde või kaotatakse ära. Kümnendi jooksul on näha ajakirjandusliku sisuga tegelevate osakondade suuruste kas samale tasemele jäämist või vähendamisi nende töötajaskonna hulgas. Turundus, müügi ja reklaamiga tegelevad osakonnad on perioodil 2010-2020 pigem kasvanud. Sellest võib järeldada rõhuasetust ajakirjandusväljaannete tulu teenimisele läbi müügi ja reklaami.

Description

Keywords

Citation