Sõiduki nähtavus

Näha ja olla nähtav on kõigi liiklejate turvalisuse eeltingimuseks.

Halva nähtavuse korral on tüüpilisteks järgmised liiklusõnnetused:

  • öisel ajal maanteel sõitva sõiduki kokkupõrge teise sõidukiga, mis liigub aeglaselt või seisab maantee ääres või selle lähedal;
  • nurga tagant lähenevate sõidukite kokkupõrked ja laupkokkupõrked päevasel ajal;
  • udus tagant sissesõidud päeval ja öösel.

Päevasel ajal nähtavuse parandamiseks sõidukite lähitulede sisselülitamine vähendab 10-15% päevasel ajal toimuvaid liiklusõnnetusi. Kohustuslik lähitulede sisselülitamine päevasel ajal ei ole kehtiv aga kõigis maades.

  Nähtavust maanteel vähendavad suured kaubaveoautod ja treilerid. Olukorras, kus suured sõidukid pööravad maanteelt kõrvale või teevad tagasipööret, on teiste sõidukijuhtide vaateväli piiratud. Samuti veoautodest ja treileritest möödasõitu alustades on nähtavus piiratud.

Madala ja keskmise majandusliku olukorraga maades on tõsine probleem valgustamata maanteed, millel pimedal ajal samaaegselt sõidukitega liiguvad helkuriteta jalakäijad ja tuledeta sõitvad ratturid. Sõidukijuhid peavad sellistel teelõikudel eriti tähelepanelikud olema.

Piiratud nähtavuse tõttu toimunud liiklusõnnetused on sageli raskete tagajärgedega, eriti olukordades, kus osalisteks on suured sõidukid (treilerid, bussid) ja vähem kaitstud liiklejad – jalakäijad või ratturid.