Kritiseerimisvõtted
Reklaami ja tarbimist saab parodeerida kas muutes olemasolevat reklaami või tehes uue reklaami.
Alustada saab sellest, et valida kas
a) üks toode või kaubamärk, milleta inimene saaks teie arvates paremini hakkama, või mis on kahjulik, mida kasutatakse/vahetatakse liiga palju, ülistatakse liiga palju (nt auto ainueelistus, alkohol, energiajook, suits, Nike'i hullus jne);
b) toode koos konkreetse reklaamiga - kui reklaam on tuntud, on paroodia efekt suurem, sest inimesel meenub originaalreklaam ning ta tabab ära, mida on muudetud.
Emma-kumma variandi puhul tuleb hinnata, kas selle taga on tõesti suur, tõsine ja aktuaalne probleem. Kõigepealt tuleks paika panna sõnum ehk mida te tahate öelda – üks selge lühike mõte konkreetses väljenduses.
Teiseks määrata sihtgrupp ehk need inimesed, keda tahate omna reklaamiga kõnetada ja valida vastavalt sellele verbaalne ja visuaalne keel.
Reklaamiparoodia tegemiseks on peamiselt kolm võimalust:
1) jätate reklaami pildi samaks, kuid muudate või täiendate verbaalset teksti
All vasakul on originaalreklaam, mis kutsub jõule rahulikult võtma ja teiste kaubamajada külastamise asemel uude Rotermanni kaubamajja põgenema. Paremal asendas reklaamiparodeerija väikeses kirjas jutu sõnadega "tarbetu tarbimise eest!" (Vasem foto EPLi reklaamilisa ID, dets. 2007, pildistas Oliver Maaker; parem foto on tehtud välireklaamist, pildistas Terje Lepp, www.pressifoto.ee
2) jätate verbaalse teksti (kaubamärgi nime või loosungi) samaks, kuid muudate pilti või asendate selle teise pildiga
All vasakul on Calvin Kleini parfüümi "Obsession" originaalreklaam ülikõhna modelliga Kate Moss, paremal paroodia. Paroodireklaamis modell oksendab, ning reklaam juhib tähelepanu sellele, et tänapäeval on paljudele tüdrukutele kõhn olemine saanud kinnisideeks, mille tulemusel esineb üha rohkem anoreksiat. Obsession on eesti keeles kinnisidee.
3) muudate mõlemat, kuid reklaam, mida parodeerite, peab olema äratuntav
All vasakul on Absolut vodka originaalreklaam. Absolut vodka reklaamikampaaniad on kuulsad idee tõttu, millega näidatakse, kuidas viin elu ilusamaks või huvitavamaks muudab. Paremal on paroodiareklaam, mis näitab, milliseks viin elu tegelikult muudab - absoluutne impotentsus. Oluline on ka see, et paroodias on säilitatud Absoluti reklaamide üldine keel või stiil - pudeli kujutis, valgus, sama kirjatüübiga tekst.
Parodeerimisvahend võib olla näiteks kleeps, mille inimene saab välja trükkida ja tootele või välireklaamile kleepida. All on toodud mõttetut tarbimist kritiseeriv kleeps "you don't need this", mille võib näiteks ülikallile autole kleepida; ohatise pildiga kleeps, mille võib välireklaamil modellile kleepida, et juhtida tähelepanu sellele, et modellid on plakatitel arvutiga veatuiks töödeldud, reaalsetel inimestel on ikka iluvigu; kolmas on Tartu Kunstikooli õpilase Marko Ala tehtud tarbimiskriitiline kleeps, mille võib poes salaja mõnele tootele sokutada, et panna inimesi mõtlema, kas nad ikka vajavad seda asja või ei.