Teemad ning seisukohad

Õpetaja poolt vaidluseks tõstatatud teema ei tohiks olla liiga lai ning vastandlikud seisukohad peaks olema võimalikult konkreetsed ja selged. Sissejuhatus teemasse ning seisukohad võib esitada nii tekstina, pildina kui videona:

Etteantud teemad võivad olla pikemad juhtumikirjeldused või ka lihtsalt kas-küsimused: Kas praegune kool valmistab ette inimesi minevikuks, olevikuks või tulevikuks? Kas televisioonis näidatav vägivald kahjustab lapsi ja noori? Kas eutanaasia peaks olema seaduslikult lubatud?

Seisukohad tuleb esitada vastandlikena. Üks rühm saab näiteks eitava seisukoha ning teine rühm pooldava:

Seisukoht 1 - Televisioonis näidatav vägivald kahjustab lapsi ja noori
Seisukoht 2 - Televisioonis näidatav vägivald ei kahjusta lapsi ja noori

Materjalide lugemine võib toimuda nii enne vaidlust kui ka selle käigus. Lugemismaterjalid võib õpetaja ette anda või lasta õppijatel ise otsida. Allikate läbitöötamise tulemused võib soovitada õppijatel alljärgneva näite järgi kirja panna ning rühmakaaslastele edastada.

Allikas Märkmed Kommentaarid, küsimused, tõlgendused