Pakendamine
Ülevaade
Ka toode ise saab olla turundussõnumi kandja ja passiivne turundaja. Toote pakend on vahel ainus ja viimane võimalus tarbijaga suhelda ning ostuotsust mõjutada, ka siis, kui ülejäänud turunduskommunikatsioon on nt meediamüras tarbija jaoks kaotsi läinud. Pakendamise protsess on mitmes mõttes väga sarnane teiste kommunikatsioonivormidega ning pakendidisaineritel on kasutada kuus kommunikatiivset elementi: vorm, suurus, värv, graafika, materjalid ja lõhn (Smith 2011).
Rakendusvõimalused
Pakendi peamised kommunikatsioonifunktsioonid on järgmised (Smithi (2011) põhjal):
- tähelepanu püüdmine müügikohas, eristumine;
- tarbija ahvatlemine toodet ostma, lubades, et sisu on täpselt selline nagu reklaamitud;
- brändiseose tugevdamine;
- tarbijalojaalsuse loomine kasutusmugavuse ja juhendamise kaudu, et saada parim tootekogemus;
- tarbijate informeerimine toote kohta ning soovituste, hoiatuste jm kasutusjuhendite andmine.
Näide
Üks suurepäraseid näiteid on Apple'i helendav õunakujutis sülearvuti kaanel. Lektori ettekande ajal paistab Apple'i hele logo tervele auditooriumile, õhtul ööklubis helendab sama logo hämaras DJ sülearvuti kaanel. Toimub pidev passiivne turunduskommunikatsioon. Millise teise sülearvuti kaant olete juhtunud hämaras konverentsisaalis või öises klubis tähele panema?
Vasta küsimustele!
- Nimetage vähemalt kolm pakendikommunikatsiooni eesmärki.
- Tooge mõni näide, kui toote ostuimpulsiks on olnud toote pakend. Miks?