Näide 3

iDevice ikoon Analüüs 3
  • Milliseid lausestus- ja sõnastusvigu märkad selles tekstis?
  • Püüa vabaneda tühisõnadest, stampväljenditest ja teistest sõnastusprobleemidest.
  • Muuda lausestruktuuri nii, et üks lause väljendaks ühte mõtet.
  • Postita oma töö e-kursuse foorumisse.

"Huvitava sissevaate antud küsimuses pakub Ackermani jt (2001) uuringu tulemused, mis lubavad oletada, et eri ainetes ilmnev sugudevaheline koolis omandatud teadmiste taseme erinevus seostub erinevast soost õppijate suhtumisega vastavatesse valdkondadesse. Näiteks leidsid nad, et humanitaar- ja sotsiaalainete vallas (kus ehk traditsiooniliselt puudub selge seos teatud soo esindajate tegevusega) ilmnenud eri soost uute üliõpilaste teadmiste taseme erinevus oli taandatav pigem individuaalsetele erinevustele individuaalsetes kognitiivsetes võimetes. Samas meeste paremus naiste ees loodusainete ja tehnoloogia valdkonnas (mida ilmselt on traditsiooniliselt mõistetud pigem meeste tegevusvaldkonnana) seostus pigem uuritavate erinevustega huvides, motivatsioonis (sh nt õppimise ja valdamisega seotud motivatsioon, võistluslikkus), isiksuseomadustes ja mina-kontseptsioonis. See näide peaks ilmestama seisukohta, et kooli jooksul saavutatavat õpiedu või mahajäämust ühes või teises aines ei tohiks kergekäeliselt omistada bioloogiliselt õpilase sooga seotud võimete eripärale. Pigem võiks pedagoogilises töös püüda nii mees- kui naissoost õpilaste võimekuse üle otsustada antud indiviidi kohta olemasolevate tõendite alusel - nt igapäevases õpetajatöös analüüsides milliste ülesannetega just see õpilane suudab toime tulla või millised on tema soorituste puhul esinevad vead." (Autor 5)