QR-kood (quick response code)

Ülevaade

QR-kood (Quick Response) on edasiarendus varasemast triipkoodist kaubanduses, mis võis sisaldada ainult numbreid. QR-kood on kahedimensiooniline ja võib seetõttu sisaldada lisaks numbritele ka teksti. QR-koodi kasutamiseks mobiilse seadmega tuleb see nutitelefoni vastava rakenduse abil sisse skannida ning pärast seda avaneb QR-koodis sisalduv kampaanialeht või muu seotud info. (Rannaberg 2011)

Rakendusvõimalused

QR-koodi abil saab edastada näiteks kampaaniainfot, veebiaadressi, telefoninumbrit, e-maili aadressi jm soovitud sõnumit. Kood on lihtne ja kiire viis (lisa)info edastamiseks tarbijale ükskõik millisel ajahetkel ning kanalis.

QR-koodi peamine tähtsus turunduskommunikatsiooni seisukohalt ongi otsene siduselemendi roll online- ja offline-meedia vahel (näiteks suunab välimeedias trükitud QR-kood tarbija kohe samal hetkel mobiilsele internetilehele, kus on kogu kampaaniainfo, täiendav lisainfo või üleskutse tegutsemisele (call to action)).

iDevice ikoon Näide

QR-koodi rakendamine reklaamikampaaniates

Telereklaam

Foto: OKIA, http://www.okia.ee/blog/2011/09/qr-koodid-online-ja-offline-maailma-uhendajad/ (URLi kasutatud aprillis 2012).

POS-lahendus

Foto: OKIA, http://www.okia.ee/blog/2011/09/qr-koodid-online-ja-offline-maailma-uhendajad/ (URLi kasutatud aprillis 2012).


Välireklaam

Foto: OKIA, http://www.okia.ee/blog/2011/09/qr-koodid-online-ja-offline-maailma-uhendajad/ (URLi kasutatud aprillis 2012).


iDevice ikoon Näide

 

Pizza digitale (konkursi „Epica" auhinnavõitja 2011)

Kreatiivlahendus: offline + mobile + online

Allikas: Epica Awards ... 2012. URL (kasutatud aprillis 2012) http://results.epica-awards.com/2011/28-02684-DM.html.

Reklaamibüroo soovis palgata kaks uut digitaalmeedia loovjuhti. Selleks loodi koostöös suuremate reklaamibüroode kontorite kvartalis asuva pitsarestoraniga maitsev QR-koodiga pitsa, mis lisati igale konkureerivast büroost tulnud tellimusele tasuta. Pitsal olev QR-kood linkis mobiilsele kodulehele, kus olid kirjas konkursi tingimused. Kampaania tulemusena peeti 12 töövestlust ning saadi meeskonda kaks suurepärast loovjuhti.


iDevice ikoon Vasta küsimustele!
  • Selgitage, miks võib m-turundust nimetada offline- ja online-turunduskommunikatsiooni ühendajaks?
  • Milliseid võimalusi loob QR-koodi kasutamine turunduskommunikatsiooni-kampaanias? Tooge mõni näide.