Rakenda teadmisi
Märgi ära tunnused, mis iseloomustavad hästi kirjutatud teadusteksti.
|
terminoloogiline mitmekesisus
| |
|
keerulised laused
| |
|
olmesõnavara
| |
|
publitsistlikud väljendid
| |
|
väljenduslik tihedus
| |
|
lühikesed laused
| |
|
saama-tuleviku kasutamine
|
Alltoodud tabelis on esitatud ühe ja sama teadusteksti erinevad versioonid. Analüüsi tekste, toetudes etteantud küsimustele.
- Võrdle kolme erinevat tekstiversiooni. Kuidas tekst muutub?
- Milliseid sõnastusvigu märkad? Kommentaaride lahtrisse (kopeeri tabel nt doc-failiks) lisa oma tähelepanekud ja märkused.
- Millised teadmised heast keelekasutusest on kirjutajale vajalikud teadustekstide loomisel?
| Versioon 1 |
Versioon 2 |
Versioon 3 |
Kommentaarid |
| Autor |
Keeletoimetaja (1) | Keeletoimetaja (2) | |
|
Artiklite I ja II põhiautoriks on Mari. Artiklite kirjutamisel oli suunaja ja nõuandja üliõpilase esimene juhendaja Tõnu. Artikkel II on valminud koostööna. Artiklis käsitletud uurimuse materjal on kogutud Mari poolt. Artikli koostamist koordineeris ja suunas üliõpilase esimene juhendaja Tõnu. Tulemustes esitatud kirjeldavad analüüsid tegi Mari, modelleerimise abil valminud mudeli koostas Viive. Uurimuses kasutatud testi ülesannete liigitamisel oli konsultandiks üliõpilase teine juhendaja Feliks. Artiklis esitatud arutelu koostasid Tõnu ja Mari. Kõik järeldused on esitanud Mari. |
Lõputöö autor on kogunud esimese ja kolmanda artikli uurimuste andmed, neid analüüsinud ja kirjutanud vastavad artiklid. Artiklite kirjutamisel oli suunajaks ja nõuandjaks juhendaja. Teise artikli uurimustest on lõputöö autor kogunud kõik andmed, viinud läbi kirjeldavad analüüsid ja esitanud järeldused. Artikkel valmis koos juhendajatega. |
Lõputöö autori panus artiklite valmimisel oli järgmine: 1) I artikkel: uurimuse kavandamine, küsimustiku koostamine, andmete kogumine ja analüüsimine ning artikli kirjutamine. 2) II artikkel: uurimuse kavandamine, küsimustiku koostamine, nii õpilaste kui õpetajate andmete kogumine, kirjeldavate analüüside läbiviimine, õpetamisega seotud ülevaate ja järelduste tegemine ning arutelu kirjutamine. Mitmetasandilised mudelid aitas koostada Viive. 3) III artikkel: uurimuse kavandamine, testide koostamine, andmete analüüsimine ja artikli kirjutamine. |