Milline on hea nimi?
Kuidas hakata tootele või brändile nime mõtlema?
Konkreetseid soovitusi saab anda eelkõige assotsiatiivse nime mõtlemiseks. Võtame toote tüübiks joogid. Vaatame jookide nimesid lähtuvalt sellest,
milline on toote tugev külg, eelis, omapära – näiteks mis häält toode teeb, kui teeb mingit häält – karastusjookide puhul on levinud popsuvad ja sisisevad nimed, kas või Pepsi ja Fizz;
kuidas toode toimib – näiteks kui keefiri eripära on seedimissõbralik bakter, sobib toote nimeks dr. Hellus;
millise väärtusega on toode seotud – karastusjook, mis on mõeldud aktiivse eluviisiga inimesele – Active (Aura joogid);
millise elamuse toode peaks pakkuma – kohv Luxus
kas toodet saaks kellegagi/millegagi võrrelda – energiajook Red Bull
kas toote geograafiline päritolu annab mingi vihje – Värska (see on üldse üks paremaid eesti tootenimesid, sest nimi kõlab ka nagu "värskus");
|
võõrapärasemalt kõlav nimi annab tootele eksootilisuse, peenuse, trendikuse ja eksklusiivsuse konnotatsiooni – vesi Vichy
Nime puhul on rida üldisi reegleid, mida tuleks jälgida:
|