Milline on hea nimi?
Kuidas hakata tootele või brändile nime mõtlema?
Konkreetseid soovitusi saab anda eelkõige assotsiatiivse nime mõtlemiseks. Võtame toote tüübiks joogid. Vaatame jookide nimesid lähtuvalt sellest,
![]() |
milline on toote tugev külg, eelis, omapära – näiteks mis häält toode teeb, kui teeb mingit häält – karastusjookide puhul on levinud popsuvad ja sisisevad nimed, kas või Pepsi ja Fizz;
![]() |
kuidas toode toimib – näiteks kui keefiri eripära on seedimissõbralik bakter, sobib toote nimeks dr. Hellus;
![]() |
millise väärtusega on toode seotud – karastusjook, mis on mõeldud aktiivse eluviisiga inimesele – Active (Aura joogid);
![]() |
millise elamuse toode peaks pakkuma – kohv Luxus
![]() |
kas toodet saaks kellegagi/millegagi võrrelda – energiajook Red Bull
![]() |
kas toote geograafiline päritolu annab mingi vihje – Värska (see on üldse üks paremaid eesti tootenimesid, sest nimi kõlab ka nagu "värskus");
|
võõrapärasemalt kõlav nimi annab tootele eksootilisuse, peenuse, trendikuse ja eksklusiivsuse konnotatsiooni – vesi Vichy
Nime puhul on rida üldisi reegleid, mida tuleks jälgida:
|





