Näide 3

iDevice ikoon Analüüs 3
  • Milliseid stiilivigu märkad selles katkendis?
  • Tee parandused, kasutades videosalvestusest "Akadeemilisest kirjaoskusest" saadud teadmisi. Kuidas muutus tulemus - nii teksti stiil kui ka keelekasutus?
  • Postita oma analüüs e-kursuse foorumisse.

"Kiusamiskäitumine koolis on tänapäeval üks tõsisemaid probleeme. Tihti kiusamist ei märgatagi või peetakse mitte märkimisväärseks. Paraku toimub kiusamine koolis iga päev ning vahel on kiusaja ise „ohver", kes valib kiusamiseks nõrgema, et selle kaudu tõsta oma madalat enesehinnangut. (Niiberg, 2003; Krull, s.a.). Kiusamine ei ole selline probleem, millest lihtsalt välja kasvatakse ning see ei tohiks olla osaks suurekssaamise juures. Kui kiusamine juba esile kerkib, siis tuleb sellega ka kindlasti tegeleda. Selleks on vaja luua ja kasutada strateegiaid, ning nende loomine on täiskasvanute teha. Kes siis veel, kui mitte lapsevanem või koolitöötaja peaks õpilasele abiks ja toeks olema. Olgu selleks õpilaseks siis kiusaja, ohver või kõrvalseisja. Kiusamisprobleemide sagedus ja suurus on kindlaks indikaatoriks, et laps(ed) ei tule üksi nende suhete sasipundardega toime. Samuti ei peaks see, kooli seisukohalt, lasuma ainult õpetaja õlul, vaid minema korda kõigile kooliga kokku puutuvatele inimestele." (Autor 11)