Näide 2
- Hinda nende lõikude sidusust. Milliste võtete abil oleks võimalik sidusust parandada?
- Postita vastused foorumisse.
Tasemetöös esinesid süžeeline tekst (muinasjutt) ja dokumendilaadne tekst (joonis). Üksikülesannete keskmiste tulemuste põhjal olid arvuliselt paremad tulemused Hea Alguse klassidel 1999. aastal kõigis ülesannetes ja 2004. aastal teises ja kolmandas ülesandes. Maailmakogemuste põhjal on muinasjutu mõistmine ning selle alusel küsimustele vastamine õpilastele jõukohane (Pandis, 2001).
Esimese ülesande põhjal tuli vastata kümnele küsimusele. Analüüsil lähtuti uurimustel põhinevate kognitiivsete tekstimõistmisstrateegiate rakendamisest (Dijk, Kintsch, 1983). Vaadeldi õpilaste toimetulekut erinevate küsimuste lahendamisel. Lahendusprotsentide järgi olid õpilastele rasked arvulist infot sisaldavad sisu taastavad küsimused, mille kohta tekstis otseselt teavet antud polnud.
(Autor 2)