Sissejuhatus

Akadeemiline vaidlus on üks rühmatöö meetodeid, milles õpetaja annab õppijatele ette teema ning vastandlikud seisukohad, millega õppijad tööle hakkavad. Töö käigus tuleb õppijatel alarühmades otsida ning uurida teemakohaseid materjale ja nende põhjal valmistada ette argumendid enda seisukoha kaitsmiseks ja vastandseisukoha vaidlustamiseks. Vaidluse lõpuks tuleb vastasrühmadel jõuda kõigile õppijatele vastuvõetavale argumenteeritud seisukohale. Etteantud seisukohad ei pea kokku langema õppija enda seisukohaga.

Akadeemilise vaidluse kaudu saab lisaks ainealastele teadmistele arendada õppijate probleemilahendamise, otsuste tegemise, kriitlise mõtlemise ja põhjendamise oskust ning loovust. Samuti saab kujundada õppijate suhtumist ja tugevdada õppijatevahelisi suhteid. Õppijatel on võimalik olla aktiivne – suhelda teiste kaasõppijatega, väljendada omi mõtteid, õppida nägema probleeme, erinevaid seisukohti ja nende põhjusi. Rühmatöös kandub suurem vastustus õppijatele, ühisloomingu käigus paraneb töö kvaliteet ning läbi suhtlemise luuakse õpikogukond. Rühmas töötades õpitakse üksteist toetama ning õpetama - arenevad rühmatööoskused (Resta, 2003).

Rühmatööle võib sõltuvalt teema ulatusest kuluda 1-3 nädalat.