Akadeemiline vaidlus on üks rühmatöö meetodeid, milles
õpetaja annab õppijatele ette teema ning vastandlikud seisukohad, millega õppijad tööle hakkavad. Töö käigus tuleb õppijatel alarühmades otsida ning
uurida teemakohaseid materjale ja nende põhjal valmistada ette argumendid enda seisukoha
kaitsmiseks ja vastandseisukoha vaidlustamiseks. Vaidluse lõpuks tuleb vastasrühmadel
jõuda kõigile õppijatele vastuvõetavale argumenteeritud seisukohale. Etteantud seisukohad ei pea kokku langema õppija
enda seisukohaga.
Akadeemilise vaidluse kaudu saab lisaks ainealastele
teadmistele arendada õppijate probleemilahendamise, otsuste tegemise, kriitlise
mõtlemise ja põhjendamise oskust ning loovust. Samuti saab kujundada õppijate
suhtumist ja tugevdada õppijatevahelisi suhteid. Õppijatel on võimalik olla aktiivne
– suhelda teiste kaasõppijatega, väljendada omi mõtteid, õppida nägema
probleeme, erinevaid seisukohti ja nende põhjusi. Rühmatöös kandub suurem vastustus õppijatele, ühisloomingu käigus paraneb töö
kvaliteet ning läbi suhtlemise luuakse õpikogukond. Rühmas töötades õpitakse
üksteist toetama ning õpetama - arenevad
rühmatööoskused (Resta, 2003).
Rühmatööle
võib sõltuvalt teema ulatusest kuluda 1-3 nädalat.