Kokkuvõte

Kasvavad andmeedastuskiirused mobiilsides ning Wi-Fi leviala üha suurem katvus ühelt poolt ning mobiilsete seadmete kiire areng ja langevad hinnad teiselt poolt prognoosivad m-turundusele helget tulevikku. Kogu igapäevast infot haldav ja hõlpsat ligipääsu võimaldav mobiilne seade on kujunemas keskseks kommunikatsioonikanaliks inimeste ja organisatsioonide vahelises suhtluses ning võidavad taas need, kes varem ja operatiivsemalt kohal on.

Seejuures peab arvestama asjaoluga, et iga uus ja murranguline rakendus on seda kuni järgmiste võimalike uute ja innovaatiliste tehnoloogiate kasutuselevõtmiseni ning kanali olulisuse kommunikatsioonis pikemas perspektiivis saab määrata alles mõne aja möödumisel. Erinevad rakendusvõimalused võivad tehnoloogia arengu käigus kaduda või teiseneda uuteks vormideks. Kindlasti tasub aga tänasel kommunikatsioonispetsialistil m-turunduse kui ühe uusima ja kiire arengu faasis oleva turunduskommunikatsioonivormiga pidevalt kursis olla.

Vaadake ka m-turunduse arengu ülevaatevideot „Mobile Internet revolution" (Crowdsauce 2011)

Tegu on meelelahutusliku-informatiivse videoülevaatega mobiilsest turundus-kommunikatsioonist ning selle võimalustest ja tulevikust. Video autorite meelest on mobiilse interneti näol tegemist olulisima infotehnoloogiaalase muudatusega maailmas alates 1970ndatest.

Märksõnad:

  • asukoht - pidevalt liikumises olev ja kõikjal tarbitav veebisisu;
  • informatsiooni relevantsus - mida, millal ja kus soovitakse tarbida;
  • sotsiaalsus - 91% mobiilsest internetist kasutatakse sotsiaalmeedia rakenduste tarbimiseks.