Tunni analüüs
Kõigi kolme tunni analüüsil lähtu erinevast aspektist- endast, õpilasest, tunnitegevusest!
Õppeprotsessijärgne eneseanalüüs õpetaja professionaalse arengu toetajana – endast lähtuv:
- Minu enesetunne pärast tundi: tähelepanekud, tunded, mõtted?
- Millega jäin tunnis rahule, mis läks hästi? Mida selleks tegin? (Teen seda veel!)
- Millega ei jäänud rahule? Mis olid põhjused, et ei läinud hästi? Mida ja kuidas teen edaspidi teisiti?
- Mis tingib minu praegused suhted õpilastega (kuidas olen andnud põhjust sellisteks suheteks; mis veel mõjutab?)
- Mille põhjal tegin otsuse enda eesmärkide täitumise/mitte täitumise kohta selles tunnis?
- Mida õpetajana vajan? Kuidas selle saavutan?
Õppeprotsessijärgne eneseanalüüs õpetaja professionaalse arengu toetajana – õpilasest lähtuv:
- Kõik õpilased täitsid tunniks püstitatud eesmärgi(d);
- Õpilased said ise püstitada eesmärke;
- Õpilased väljendasid huvitatust ja tegevustesse haaratust;
- Mittemotiveeritud õpilased (põhjused, kuidas toetada)?;
- Andekad õpilased (kuidas rakendada, kuidas tagada õppimise huvitatus)?;
- Erivajadusega õpilased (milles erivajadus seisneb, kuidas neil läheb, kuidas toetada)?;
- Erineva tasemega õpilased (milles erinevus seisneb, kuidas neil läheb, kuidas toetada?);
- Õpilaste omavahelised suhted, õppegrupi arengufaas?
- Mis aitab mul otsustada õpilaste rahulolu üle?
- Mida minu õpilased vajavad? Kuidas selle tagan?
Õppeprotsessijärgne eneseanalüüs õpetaja professionaalse arengu toetajana – tunnitegevusest lähtuv:
- Valitud õppemeetodid ja tunnitegevused toetasid eesmärkide täitmist;
- Ajaline planeering oli realistlik ja sobiv;
- Valitud õppemeetodid ja tunnitegevused võimaldasid kõigil õppijail tunda, et nad saavutasid edu?
- Valitud õppemeetodid ja tunnitegevused võimaldasid õpilastel kogeda positiivseid emotsioone?
- Valitud õppemeetodid ja tunnitegevused aitasid õpilastel mõista õpitava vajadust ja tähenduslikkust;
- Valitud õppemeetodid ja tunnitegevused võimaldasid õpilastel õppeprotsessis kaasa rääkida ja rakendada loovust;
- Töötempo?;
- Hinnang õpitava näitlikustamisele?
- Kuidas andsin tagasisidet õpilaste iseseisvale tööle?
- Valitud tagasiside viis õppeprotsessi lõpul andis mulle piisavalt teavet eesmärkide täitumise kohta.