Tunni analüüs

Kõigi kolme tunni analüüsil lähtu erinevast aspektist- endast, õpilasest, tunnitegevusest!


Õppeprotsessijärgne eneseanalüüs õpetaja professionaalse arengu toetajana – endast lähtuv:

  • Minu enesetunne pärast tundi: tähelepanekud, tunded, mõtted?
  • Millega jäin tunnis rahule, mis läks hästi? Mida selleks tegin? (Teen seda veel!)
  • Millega ei jäänud rahule? Mis olid põhjused, et ei läinud hästi? Mida ja kuidas teen edaspidi teisiti?
  • Mis tingib minu praegused suhted õpilastega (kuidas olen andnud põhjust sellisteks suheteks; mis veel mõjutab?)
  • Mille põhjal tegin otsuse enda eesmärkide täitumise/mitte täitumise kohta selles tunnis?
  • Mida õpetajana vajan? Kuidas selle saavutan?

 

Õppeprotsessijärgne eneseanalüüs õpetaja professionaalse arengu toetajana – õpilasest lähtuv:

  • Kõik õpilased täitsid tunniks püstitatud eesmärgi(d);
  • Õpilased said ise püstitada eesmärke;
  • Õpilased väljendasid huvitatust ja tegevustesse haaratust;
  • Mittemotiveeritud õpilased (põhjused, kuidas toetada)?;
  • Andekad õpilased (kuidas rakendada, kuidas tagada õppimise huvitatus)?;
  • Erivajadusega õpilased (milles erivajadus seisneb, kuidas neil läheb, kuidas toetada)?;
  • Erineva tasemega õpilased (milles erinevus seisneb, kuidas neil läheb, kuidas toetada?);
  • Õpilaste omavahelised suhted, õppegrupi arengufaas?
  • Mis aitab mul otsustada õpilaste rahulolu üle?
  • Mida minu õpilased vajavad? Kuidas selle tagan?

 

Õppeprotsessijärgne eneseanalüüs õpetaja professionaalse arengu toetajana – tunnitegevusest lähtuv:

  • Valitud õppemeetodid ja tunnitegevused toetasid eesmärkide täitmist;
  • Ajaline planeering oli realistlik ja sobiv;
  • Valitud õppemeetodid ja tunnitegevused võimaldasid kõigil õppijail tunda, et nad saavutasid edu?
  • Valitud õppemeetodid ja tunnitegevused võimaldasid õpilastel kogeda positiivseid emotsioone?
  • Valitud õppemeetodid ja tunnitegevused aitasid õpilastel mõista õpitava vajadust ja tähenduslikkust;
  • Valitud õppemeetodid ja tunnitegevused võimaldasid õpilastel õppeprotsessis kaasa rääkida ja rakendada loovust;
  • Töötempo?;
  • Hinnang õpitava näitlikustamisele?
  • Kuidas andsin tagasisidet õpilaste iseseisvale tööle?
  • Valitud tagasiside viis õppeprotsessi lõpul andis mulle piisavalt teavet eesmärkide täitumise kohta.
Allikas: Õpetajakoolituse üliõpilaste refleksioonioskuse arendamine ja toetamine. Tugimaterjal (2009) Koost. TLÜ Haapsalu Kolledži õppejõud: Eve Eisenschmidt, Anneli Kasesalu, Mare Tereping