Turismisihtkoha kvaliteedijuhtimine

  • Tutvustus
  • Õppematerjal
    • Sissejuhatus
      • Sihtkoha kvaliteedi erilisus
        • Sisemised kvaliteeditegurid
          • Välimised kvaliteeditegurid
            • Näited
              • Kokkuvõte
              • Ülesanded
              • Kasutatud allikad
               

              Turismisihtkoha kvaliteedi erilisus

              Huvitav, mis selles turismishtkoha kvaliteedis siis erilist on?
              - turismiettevõtete kvaliteedist on väga palju räägitud;
              - teenindajate teeninduskvaliteedist on väga palju räägitud;
              - ka stoit on kvaliteetne või mitte saab ka süües aru;
              jne
              .

              Seni on palju räägitud-kirjutatud kvaliteedist (turismi)ettevõtte tasandil, kus kvaliteedi eest vastutajateks on konkreetse (turismi)ettevõtte juhtkond ja personal. Kuid reisisihi valimisprotsess algab kohast tervikuna. Alles seejärel valitakse sealt kvaliteetne majutusettevõte jne.

              Turismiettevõttes on kvaliteedi mõõtmine ja hindamine enamasti piiritletud pakutavate toodete, teenuste ja protsesside hulgaga. Turismisihtkoht on aga kogum:
              - turismiettevõtetest;
              - kohalikest elanikest;
              - ümbritsevast keskkonnast:
              - ja paljudest teistest teguritest.

              Selle kogumi mitmekülgsus nõuab lisaks klassikalisele ettevõttekeskse kvaliteedi käsitlustele sihtkoha ja selle tervikliku kvaliteedi olemuse mõistmist. Sihtkohas kogetud kvaliteet on kogum erinevate üksikpakkujate teenuste, ümbritseva keskkonna ja muude tegurite kvaliteedist ehk turist hindab terviklikku külastuskogemust (vt. joonis 1).

              Picture
              Joonis 1. Sihtkoha terviklikku külastuskogemust mõjutavad kvaliteeditegurid (autori koostatud allikate Towards quality rural … 2000: 11; Murphy et al. 2000; A Manual … 2003: 13 alusel).
              Erilisuse kokkuvõte:
              Turismiettevõttes on kümneid kvaliteeti mõjutavaid tegureid - turismishtkohas sadu kvaliteeti mõjutavaid tegureid.

              Turismisihtkoha terviklikku külastuskogemust mõjutavad kvaliteeditegurid saab jaotada kaheks:
              - sihtkoha sisemised kvaliteeditegurid;
              - sihtkoha välimised kvaliteeditegurid
              .

              NB! Kõigi turismisihtkoha kvaliteeti mõjutavate tegurite ülesloetlemine ei ole võimalik kohtade erinevuse tõttu (nt. linna-, maa-, loodus-, kultuuriturismi piirkonnad). Seetõttu on soovitav kvaliteedi hindamisel uurida lisaks sihtkohapõhiseid tegureid, mis vaadeldavas piirkonnas on olulised.

              Tagasi
              Edasi
              Create a free web site with Weebly