Juhendi struktuur

Uurimistöö juhendi võiks üles ehitada sellises järjekorras, nagu õpilane viib kirjutab uurimust. Nii on juhend õpilasele heaks mudeliks oma töö koostamisel. Juhendi põhiosade järjestus võiks olla selline, nagu allpool esitatud.

  • Tiitelleht/pealkiri (lehekülg 1, kuid jäetakse märkimata)
  • Sisukord
  • Resümee (eesti ja võõrkeeles)
  • Sissejuhatus
  • Uurimuse probleemi ja teoreetilise tausta tutvustus
  • Uuringu metoodika
    • Valim
    • Mõõtevahend(id)
    • Protseduur
    • Andmetöötluse meetodid
  • Tulemused
  • Arutelu
  • Kokkuvõte ja järeldused
    • Tänuavaldus
  • Kasutatud kirjandus (alustatakse uuelt lehelt)
  • Lisad (vajaduse korral; alustatakse uuelt lehelt, iga lisa eraldi lehel).

Juhend peaks sisaldama ka uurimistöö iga osa lühitutvustust. Heaks näiteks, millele juhendis tähelepanu pöörata ja mil määral iga peatüki sisu avada, on ingliskeelne juhend "A + Research & Writing", aadressil http://www.ipl.org/div/aplus/toc.htm. Eestikeelsetest juhenditest sobib näiteks Tartu Ülikooli teaduskooli juhend "Näpunäiteid uurimistöö koostajale" (Mänd, 2002), aadressil http://www.ttkool.ut.ee/olympiaadid/ftp/napunaiteid_uurimustoo_koostajale.pdf

Uurimistöö juhendis võib esitada ka nõuded uurimuse esitlemiseks ja kaitsmiseks, võib välja tuua hindamiskriteeriumid, juhendaja ja retsensendi ülesanded jm, mida uurimistöö koostamisel koolis oluliseks peetakse.
iDevide ikoon Loe lisaks!
  1. Hirsjärvi, S., Remes, P., & Sajavaara, P. (2007). Uuri ja kirjuta. Tallinn: Medicina.
  2. Kalle, E., & Aarma, A. (2003). Teadustöö alused. Tallinn: Tallinna Tehnikaülikool.