Telefoniturundus

Ülevaade

Telefoniturundus (telemarketing) on toote/teenuse reklaam ja/või müük telefoni teel. Telefoniturundus on laialt levinud ja kohati ka üpris tulemusrikas kommunikatsioonikanal (nt ajakirjandustellimuste müük ja pikendamine, raamatute müük jm).

Rakendusvõimalused

Hea kanal suurema auditooriumi tabamiseks, kasutades samal ajal personaalse suhtluse elemente ja võimalusi. Siiski sõltub kommunikatsiooni iseloom antud juhul paljuski nii sõnumi edastajast (suhtlusoskus, inimeste tundmine, empaatiavõime, müügioskus jm) kui ka vastuvõtjast (suhtumine kommertssisuga kõnedesse, ajahetke sobivus, meeleolu jm).

Probleempooleks on sageli veel andmebaaside korrektsus ja legaalsus (sageli ostetud kolmandatelt pooltelt) ning agressiivne müük. Tihti helistatakse parema kättesaadavuse huvides mobiiltelefonidele ning see loob situatsiooni, kus vastuvõtja jaoks on ebasobiv aeg, koht või situatsioon. Kuigi mobiiltelefonid on osaliselt asendanud tavatelefonid, suhtutakse eranumbrile tulnud kõnesse ikkagi kui personaalsesse ruumi tungimisse. See võib häälestada aga vastuvõtja juba ette negatiivselt pakutava info või toote suhtes. Kasutades teleturundust organisatsiooni turunduskommunikatsioonis või ostes vastavat teenust sisse, tuleks kindlasti veenduda kontaktandmebaaside korrektsuses.

Tarbijakeskses turunduskommunikatsioonis on üha enam levinud ka personaalne suhtlus olemasolevate klientidega telefoni teel, olgu selleks siis tagasiside uurimine või uute toodete/teenuste tutvustamine, sooduspakkumised, täiendavad teenused jm.

iDevice ikoon Näide
Kui klient on avaldanud soovi minna oma numbriga teise teenusepakkuja võrku, uurivad telefonifirmad sageli, miks soovitakse võrku vahetada ning millise pakkumise klient on saanud. Ei ole harvad juhtumid, kus selle peale tehakse omapoolne parem pakkumine kliendi jäämiseks senise teenusepakkuja juurde.

iDevice ikoon Vasta küsimustele!
  • Nimetage vähemalt kaks telefoniturunduse positiivset omadust ja kaks riskikohta.
  • Kirjeldage mõnda oma kogemust teleturundusega. Millise tulemusega see lõppes? Analüüsige, miks see just nii lõppes.