Turismisihtkoha kvaliteedijuhtimine

  • Tutvustus
  • Õppematerjal
    • Sissejuhatus
      • Sihtkoha kvaliteedi erilisus
        • Sisemised kvaliteeditegurid
          • Välimised kvaliteeditegurid
            • Näited
              • Kokkuvõte
              • Ülesanded
              • Kasutatud allikad
               

              Turismisihtkoha sisemised kvaliteeditegurid

              Turismisihtkoha sisemised kvaliteeditegurid on kohaga seotud turismiteenused ja –tooted, millega külastaja puutub kokku reisi ettevalmistuse (külastuseelne info), kohapeal viibimises ja külastusjärgses etapis.

              Turismisihtkoha kvaliteeti mõjutavate sisemiste tegurite levinud jaotus on kuueosaline:
              - ligipääsetavus;
              - vaatamisväärsused;
              - turismiteenused (majutus, toitlustus, külastuskeskused, jms);
              - toetavad teenused (nt. panga-, posti- ja arstiabiteenus, kaubandus);
              - pakett-tooted;
              - tegevused (sh rekreatiivsed).

              a) kvaliteeditegur: ligipääsetavus

              Ligipääsetavus hõlmab kahte osa:
              - ligipääs sihtkohta puudutavale turismiinfole (Internetis, reisibüroodes, trükitud reisijuhi raamatud jms);
              - ligipääs sihtkohta (lennu-, rongi-, laeva- ja maaühendused, ühenduste mugavus, jaamade asukohad jms)
              .

              b) kvaliteeditegur: vaatamisväärsused

              Vaatamisväärsus võib olla:
              - looduslik (nt Panga pank Põhja-Saaremaal);
              - inimeste poolt loodud (nt Eiffeli torn Pariisis)
              - sündmus
              - ajalooline koht, vms.


              Turismishtkoha puhul võib olla kvaliteedi mõjuteguriks vaatamisväärsuste arv, valik (nt ajaloolised tsiviil-, militaar-, sakraal- ja tööstusehitised, kultuuriajaloolised paigad), nende seisukord jms.

              c) kvaliteeditegur: turismiteenused

              Sihtkohas pakutavate turismiteenuste kvaliteeditase on oluline mõjutegur. Oluline on nii teenuse füüsiline keskkond kui ka klienditeenindus ehk teenindava personali käitumine. Esmaseks turismiteenuse pakkujaks sihtkohta jõudmisel on sageli bussi-, rongi- või lennujaam, sadam. Lisaks kasutatakse sihtkohas levinumalt takso-, majutus-, toitlustus-, meelelahutus- ja vabaajateenuseid ning külastatakse turismiinfokeskust.

              Turismishtkoha puhul võib olla kvaliteedi mõjuteguriks pakutavate turismiteenuste arv, valik ja lähtumine sihtrühma huvist (nt teemareisid, teenused lastega reisijatele jms).

              d) kvaliteeditegur: toetavad teenused

              Turismishtkohas kaustab turist teenuseid, mis ei ole otseseselt turismiteenused. Nende puudumine või kättesaamatus turistile võib hinnangut kvaliteedile mõjutada. Näited toetavatest teenustest:  politseiteenus turvalisuse tagajana, arstiabiteenus õnnetusjuhtumi korral, postiteenus jms.

              e) kvaliteeditegur: pakett-tooted

              Sihtkoha külastajad võivad soovida kasutada  turismiteenuste paketti, mis aitab kokku hoida aega ise erinevate üksikteenuste ostimise arvelt. Sihtkohas pakutavaid pakett-tooteid võidakse oodata erineva pikkusega nt mid ateha sitkohas 1, 2 või 3 päeva.

              f) kvaliteeditegur: tegevused

              Kõik sihtkohas pakutavad tegevused, mida külastaja oma viibimise ajal teha saab.

              Näiteid sihtkoha sisemistest kvaliteediteguritest Eestis:
              Nimetatud sisemised kvaliteeditegurid on teenuse iseloomuga ehk kogetud kvaliteeti mõjutab nii nende füüsiline keskkond kui  ka funktsionaalne osa ehk teenindava personali viisakus, sõbralikkus, empaatiavõime, teadmised, jms.
              Tagasi
              Edasi
              Create a free web site with Weebly