Hea uurimistöö juhend

Hea uurimistöö juhend vastab järgmistele tunnustele:

  • on selge, arusaadav ja täpne;
  • struktuur on loogiline; sisu on jagatud peatükkideks;
  • on piisavalt ülevaatlik; ei esine sisulisi ja keelelisi kordusi;
  • kõik uurimistöö osad on kirjeldatud lühidalt, selgelt ja süsteemselt;
  • pakub näiteid uurimisprobleemi, eesmärgi, hüpoteeside või uurimisküsimuste sõnastamise kohta;
  • sisaldab konkreetseid näiteid viitamissüsteemi ja kasutatud kirjanduse vormistamise kohta;
  • korrektselt on viidatud kasutud materjalidele;
  • sõnastus on õpilasele arusaadav ja sõnalis-stiililiselt lihvitud;
  • juhendi pikkus on sisuliselt õigustatud;
  • ei esine trüki- ja vormistusvigu.

Põhjaliku ülevaate uurimistöö korraldamisest ja läbiviimisest koolis ning uurimistööle esitatavatest nõuetest annab ingliskeelne juhend "Research Paper Survival Guide" (Bowen et al., 2009), aadressil http://www.fcboe.org/files/curriculum/survival_guide.pdf

iDevide ikoon Loe lisaks!
  1. Roomets, S. (2005). Üliõpilastööd ja nende vormistamine arvutil. Tallinn: Rebellis.
  2. Sõrmus, K. (2011). Uurimistöö juhendamine. Juhendmaterjal koolidele. Haridus- ja Teadusministeerium.
  3. Toots, A. (2011). Uurimistöö põhikoolis. Aadressil http://www.oppekava.ee/index.php/Uurimist%C3%B6%C3%B6_p%C3%B5hikoolis
  4. Uuspõld, E. (2000). Üliõpilastööde vormistamise juhend. Tartu: Tartu Ülikool.