Hea uurimistöö juhend
Hea uurimistöö juhend vastab järgmistele tunnustele:
- on selge, arusaadav ja täpne;
- struktuur on loogiline; sisu on jagatud peatükkideks;
- on piisavalt ülevaatlik; ei esine sisulisi ja keelelisi kordusi;
- kõik uurimistöö osad on kirjeldatud lühidalt, selgelt ja süsteemselt;
- pakub näiteid uurimisprobleemi, eesmärgi, hüpoteeside või uurimisküsimuste sõnastamise kohta;
- sisaldab konkreetseid näiteid viitamissüsteemi ja kasutatud kirjanduse vormistamise kohta;
- korrektselt on viidatud kasutud materjalidele;
- sõnastus on õpilasele arusaadav ja sõnalis-stiililiselt lihvitud;
- juhendi pikkus on sisuliselt õigustatud;
- ei esine trüki- ja vormistusvigu.
Põhjaliku ülevaate uurimistöö korraldamisest ja läbiviimisest koolis ning uurimistööle esitatavatest nõuetest annab ingliskeelne juhend "Research Paper Survival Guide" (Bowen et al., 2009), aadressil http://www.fcboe.org/files/curriculum/survival_guide.pdf
Loe lisaks!
- Roomets, S. (2005). Üliõpilastööd ja nende vormistamine arvutil. Tallinn: Rebellis.
- Sõrmus, K. (2011). Uurimistöö juhendamine. Juhendmaterjal koolidele. Haridus- ja Teadusministeerium.
- Toots, A. (2011). Uurimistöö põhikoolis. Aadressil http://www.oppekava.ee/index.php/Uurimist%C3%B6%C3%B6_p%C3%B5hikoolis
- Uuspõld, E. (2000). Üliõpilastööde vormistamise juhend. Tartu: Tartu Ülikool.