Ülesanne

Ülesande eesmärk: harjutada reklaami tähenduse analüüsi

Ülesanne: vaadake reklaamklippi Talleggi kanahakklihale. Andke vastused järgmistele küsimustele:

  1. Mis on selle klipi sõnum?

  2. Kellele on see suunatud? Millest seda järeldate?

  3. Milliseid eelteadmisi (teadmisi, tõekspidamisi, hoiakuid) klipi autorid vaatajal eeldavad olevat?

  4. Kuidas jõuab vaataja sõnumini? Kirjeldage klipi süžeed. Mida juhitakse vaatajat arvama või ootama ja millistel hetkedel vaataja arusaam klipi sõnumist muutub?

  5. Kuidas teleklipis tähendust tekitatakse: kirjeldage eraldi kõigi vahendite osa: pilt, sõnaline tekst, muusika, kaameratöö. Näiteks kirjeldage, milline on klipi muusika, kuidas ja millal see muutub ning kuidas muutub koos sellega vaataja arusaam klipi sõnumist, kuidas muutuvad vaataja emotsioonid. Kirjeldage sarnaselt iga vahendi toimimist ja mõju.

  6. Miks on sõnumi edastamiseks valitud just teleklipp?

  7. Kas tunni väide „Reklaamtekstid on konstrueeritud representatsioonid sellest, kes me oleme, tahaksime olla, peaksime tahtma olla“ kehtib selle klipi suhtes? Põhjendage. Millist suhtumist klipi autorid vaatjalt klippi eeldavad?

  8. Kes, millised vaatajad võivad klipist teisiti aru saada kui klipi autorid soovisid? Kellele võib klipp mitte meeldida? Mis aspektis ja miks?