Turismisihtkoha kvaliteedijuhtimine

  • Tutvustus
  • Õppematerjal
    • Sissejuhatus
      • Sihtkoha kvaliteedi erilisus
        • Sisemised kvaliteeditegurid
          • Välimised kvaliteeditegurid
            • Näited
              • Kokkuvõte
              • Ülesanded
              • Kasutatud allikad
               

              Kokkuvõte turismisihtkoha kvaliteedist

              Kokkuvõtvalt võib turismishtkoha kvaliteedi teema kohta öelda:

              - Külastuseelses ehk nn sihtkohast unistamise ja ettekujutamise etapis kujunevad personaalsed kvaliteediootused, mida mõjutavad sihtkohast erinevates allikatest kajastatud info, maine ja isiklikud väärtused.
              - Kohapeal viibimise ajal tavaliselt ei teadvustata, et iga teenusepakkuja on eraldiseisev ettevõte, vaid sihtkohta kogetakse tervikliku kogumina. Külastaja poolt kogetud kvaliteeti mõjutavad nii kokkupuude teenindajatega (nt. taksojuhid, ettekandjad) kui ka vaatamisväärsustega (nt. muuseumid, teatrid, rannad, teemapargid).
              Seega kogetud kvaliteedi moodustab sihtkoha teenindusprotsesside ja füüsilise keskkonna kvaliteet ning maine. Kvaliteediootuste võrdlemine külastaja poolt kogetud kvaliteediga annab hinnangu sihtkoha kvaliteedile ja loob külastusjärgses etapis uue arvamuse piirkonna mainest (vt. joonis 2).

              Picture
              Joonis 2. Turismisihtkoha kvaliteedi mudel (autori koostatud allikate Buhalis 2000; Grönroos 2000 alusel).
              Sihtkohas tajutud kvaliteet tugineb terviklikul külastuskogemusel, mille kvaliteedi tähendus on igale külastajale erinev ning seonduv tema ootuste, vajaduste, soovide ja personaalsete väärtustega.
              Tagasi
              Edasi ülesannete juurde
              Create a free web site with Weebly