Teksti analüüs

iDevice ikoon Analüüsi!

Eesmärgid:
1) loodusõpetuse ja muusikaõpetuse ainekavade ja õppekirjanduse läbitöötamine;
2) leida ja analüüsida võimalusi loodusõpetuse ja muusikaõpetuse lõimimiseks I kl, kasutades selleks laulmist, muusika kuulamist ja ringmängulaule;
3) saada õpetajatelt hinnang loodusõpetuse ja muusikaõpetuse integratsiooni teostatavusele, olulisusele ja selle kasutamisele.

Uurimisküsimused:
1) milliseid loodusõpetuse teemasid I klassis on õpetajate hinnangul oluline lõimida muusikaõpetusega ja kas seda tegelikkuses tehakse;
2) milliseid muusikalisi tegevusi (laulmist, muusika kuulamist või ringmängulaule) õpetajad eelistavad integreerimisel kasutada;
3) millised tegurid raskendavad lõimimist;
4) milliseid õppetööga seotud aspekte peavad õpetajad kõigeolulisemaks ja milliseid nad kõige enam kasutavad;
5) millistel eesmärkidel kasutavad õpetajad muusikat kõige enam;
6) millist integratsioonialast abi õpetajad kõige enam vajavad.

Hüpoteesid:
1) kõiki I klassi loodusõpetuse teemasid on võimalik muusikaõpetusega integreerida;
2) õpetajad kasutavad loodusõpetuse ja muusikaõpetuse lõimimiseks muusika kuulamist rohkem kui laulmist ja ringmängulaule;
3) õpetajate hinnang loodusõpetuse ja muusikaõpetuse integratsiooni tähtsusele on seotud nende ainete integratsiooni tegeliku kasutamisega.

Oodatavatest tulemustest võiks välja tuua, et õpetajad peavad loodusõpetuse ja muusikaõpetuse integratsiooni I klassis tähtsaks ja kasutavad seda.


Selles  üliõpilase teadustöö katkendis on sõnastatud nii eesmärgid, uurimisküsimused kui ka hüpoteesid. Lähtudes õppematerjalis "Eesmärk, uurimisküsimus ja hüpotees" saadud teadmistest, mida võiks üliõpilasel soovitada teisiti teha.