Teksti analüüs
Eesmärgid:
1) loodusõpetuse ja muusikaõpetuse ainekavade ja õppekirjanduse läbitöötamine;
2) leida ja analüüsida võimalusi loodusõpetuse ja muusikaõpetuse lõimimiseks I kl, kasutades selleks laulmist, muusika kuulamist ja ringmängulaule;
3) saada õpetajatelt hinnang loodusõpetuse ja muusikaõpetuse integratsiooni teostatavusele, olulisusele ja selle kasutamisele.
Uurimisküsimused:
1) milliseid loodusõpetuse teemasid I klassis on õpetajate hinnangul oluline lõimida muusikaõpetusega ja kas seda tegelikkuses tehakse;
2) milliseid muusikalisi tegevusi (laulmist, muusika kuulamist või ringmängulaule) õpetajad eelistavad integreerimisel kasutada;
3) millised tegurid raskendavad lõimimist;
4) milliseid õppetööga seotud aspekte peavad õpetajad kõigeolulisemaks ja milliseid nad kõige enam kasutavad;
5) millistel eesmärkidel kasutavad õpetajad muusikat kõige enam;
6) millist integratsioonialast abi õpetajad kõige enam vajavad.
Hüpoteesid:
1) kõiki I klassi loodusõpetuse teemasid on võimalik muusikaõpetusega integreerida;
2) õpetajad kasutavad loodusõpetuse ja muusikaõpetuse lõimimiseks muusika kuulamist rohkem kui laulmist ja ringmängulaule;
3) õpetajate hinnang loodusõpetuse ja muusikaõpetuse integratsiooni tähtsusele on seotud nende ainete integratsiooni tegeliku kasutamisega.
Oodatavatest tulemustest võiks välja tuua, et õpetajad peavad loodusõpetuse ja muusikaõpetuse integratsiooni I klassis tähtsaks ja kasutavad seda.